יאללה, מלחמה

"בנות הזהב" בערוץ 10 לא ישפיעו על הרייטינג של "רמזור", אבל יספקו אלטרנטיבה

"בנות הזהב" (יום ה' 22:20, ערוץ 10); "רמזור" (יום ה', 21:45, ערוץ 2 קשת)

נתחיל מהעובדות: ערוץ 2, במיוחד בימי השידור של קשת, מביס כמעט בכל פרמטר שעל-פיו נמדדת טלוויזיה מסחרית את ערוץ 10. מבחינת השורה התחתונה, כמעט ששום דבר לא השתנה במאזן הכוחות בין שני הערוצים. אבל קשה שלא לשים לב לכך שמתחת לפני השטח מתחולל שינוי שבסופו יעמוד ערוץ 10 כאלטרנטיבה ראויה, גם אם לא מנצחת, לערוץ 2.

דווקא הערב (ה'), יום חזק לערוץ 2, הוא יום טוב לזהות בו ניצנים של התחלה חדשה לערוץ 10. קשת יורה הערב בתותחים הכבדים שלה: עידו רוזנבלום ו"מונית הכסף" שלו, יעלו ויבואו מיד אחרי החדשות, אחרי שהמונה יגמור לתקתק, יבואו חברי "רמזור" לפרק שני בעונה חדשה (אחרי השקה טובה מאוד בשבוע שעבר), ואם לא די בכך, הרי ששלישיית "מה קשור" תחתום את הערב עם "עם סגולה".

מה נאמר? טלוויזיה מסחרית שאפשר לאהוב או לא, אבל קשה להתווכח על כך שהיא מושקעת וממוקדת לקהל שרוצה כבר להרגיש את הקרחאנה של סוף השבוע. אלא שמול הערב החזק הזה, מזדקר ערוץ 10 כאלטרנטיבה. עם "טריני וסוזנה" מיד אחרי החדשות ועם "בנות הזהב" אחריהן.

לא מדובר בתחרות של ממש על הרייטינג, אבל בהחלט מדובר באופציית צפייה לא רעה בכלל, למקרה שאתם מבוגרים מעט יותר, אוהבים ריאליטי עם הומור בריטי שנדחף לתוך פיתה עם טחינה וחמוצים מקומיים, ואם תפיסת הטלוויזיה שלכם עוצבה בשנות ה-80 עם "בנות הזהב" המקוריות, ובא לכם לחייך מול הגירסה הישראלית (הלא רעה לטעמי).

אפשר גם לצאת מהתכנים ולראות שערוץ 10 מרגיש מספיק בטוח בשביל לא לזנב בזברה הפצועה של ערוץ 2, רשת, אלא מעלה תוכניות חזקות גם מול קשת, דבר שנחשב כמעט להתאבדות.

בקשת מציגים מספרים מנצחים, אבל בחדרי חדרים נערכות ישיבות שבהן מדברים מפורשות על "מלחמה". חזקה על אבי ניר שהוא לא היה משגר טיל אטומי כדי להרוג זבוב, אלמלא חשש שהזבוב הטורדן הזה עוד יגדל להיות פיל.

בין רחובות לקריית-גת

"אל תפיל את המיליון", יום ו' 21:30, ערוץ 2 קשת

בהמשך ישיר לאייטם הקודם, נשמעה התמרמרות גדולה בקרב אנשי "כוכב נולד", על כך שהם צריכים להידחק עם תוכנית הריאליטי המצליחה שלהם, כדי להיות הסחוס בין "אולפן שישי" ל"אל תפיל את המיליון" - והכול כדי למנוע בריחת צופים ל "ווייפאאוט" בערוץ 10.

האמת? בצדק! מה שהיה מאוד טריוויאלי עבור משפחת ישראלי, לקפוץ גם ביום שישי לביקור קצר בבית "האח הגדול", נראה מאולץ במקרה של תחרות שירה כמו ב"כוכב נולד".

ואז מגיע ארז טל. צריך לומר מיד: ארז טל יכול להנחות את "אל תפיל את המיליון" גם בעיניים עצומות, קטן עליו. אבל הפעם נדמה שמאחורי העיניים העצומות לרווחה של טל, לא עומד רק ניסיון שאין שני לו בהגשת תוכניות ושעשועונים, אלא גם עייפות.

"מר טלוויזיה מסחרית", שהחליט לאחרונה שלא להמשיך לעונה נוספת של "מועדון לילה", נראה כמי שהתעייף קצת מכל הטלוויזיה המצליחה שהוא מייצר.

הנה דוגמה לשאלה מהשבוע שעבר: איזו עיר מערבית יותר - רחובות, יבנה או קריית-גת? די במחשבה קלה כדי לפצח את השאלה הפשוטה, ואכן כ-76% מהצופים בבית ידעו את התשובה. בקריית-גת עצמה נרשמו אחוזי טעות גבוהים מהממוצע הארצי, ובינינו, מביכים למדי: או שהם לא נסעו אף פעם למרכז, או שהם לא יודעים שהים התיכון נמצא ממערבה להם.

אני לא רוצה להישמע מתנשא, גם ארז טל לא, אבל משהו בשפת הגוף שלו, בטון הדיבור, מלמד שאחרי כמעט 3 עשורים של פעילות תקשורתית, שניים מהם בכינון ישיר למכנה המשותף הרחב שבין רחובות, דרך יבנה, לקריית-גת - בא לו לעשות משהו אחר, אולי פחות מצליח, אבל עם יותר נשמה.

"אל תפיל את המיליון" מצליחה, אנשים רואים את הכסף הגדול בעיניים - צופים, גולשים ומנחשים. אז איך זה יכול להיות שהמגיש המצליח של התוכנית המצליחה נראה כל-כך עייף?