פחד בכל פינה: גם בתעודות הסל הציבור עובר לסולידי

פדיונות נמוכים של 114 מיליון שקל בענף במאי, בעיקר בזכות גיוסים לתעודות המק"מ ■ גיוסים נרשמו בהראל ובקסם

בדרך כלל, המגמה בענף תעודות הסל שונה מזו בענף קרנות הנאמנות, הרבה בגלל השוני בסוג המשקיעים. בעוד שבענף הקרנות המשקיעים הם הציבור, בענף תעודות הסל משקיעים גם גופים מוסדיים וחברות בעלות נוסטרו.

עם זאת, בחודש מאי, כנראה על רקע האווירה השלילית ששלטה בשווקים בארץ ובחו"ל, המגמה הייתה די אחידה - פדיונות כמעט בכל האפיקים המסורתיים, וגיוסים באפיקים הסולידיים ביותר. אמנם ענף תעודות הסל לא סיים את חודש מאי בפדיונות עצומים כמו בקרנות, אך גם בתעודות הסל, זרמו כספים לתעודות המק"מ והפיקדון, שחיפו חלקית על פדיונות בשאר האפיקים.

ענף תעודות הסל סיים את חודש מאי בפדיון של 114 מיליון שקל, אולם מספר זה מורכב מגיוסים של כ-300 מיליון שקל לתעודות המק"מ והפיקדון שקוזזו בפדיון משאר האפיקים, בעיקר מתעודות האג"ח. מהאחרונות נפדו במאי 189 מיליון שקל, ו-1.4 מיליארד שקל מתחילת השנה. במאי נרשם גם גיוס לתעודות חו"ל, שריכזו 312 מיליון שקל, ומעריכים כי הגיוס נעשה בעיקר לתעודות על מדדי חו"ל נישתיים, שכן הכסף הגדול שבאפיק הזה זרם אליו כבר בחודשים קודמים - גיוסים של כ-2.7 מיליארד שקל, בעיקר לתעודות על מדדי המניות הגדולים בעולם.

בחודש מאי בלטה הראל סל עם גיוסים, לצד קסם שגייסה אבל פחות. כל שאר המנהלים רשמו פדיונות. הראל סל שבניהול אורי שור גייסה 336 מיליון שקל, ובהינתן שמתחילת השנה היא גייסה כ-570 מיליון שקל, הרי שגיוס חודש מאי מהווה יותר ממחצית מהגיוסים שלה מתחילת השנה.

בקסם שבניהול בועז נגר ואבנר חדד גייסו במאי 88 מיליון שקל, ומתחילת השנה מגיע הגיוס לכ-1.9 מיליארד שקל - הגבוה ביותר בענף. לקסם יש את תעודות הג'מבו, שמהוות תחליף לפיקדון בנקאי, ובהן היא גייסה על פי הערכות מאות מיליוני שקלים במאי.

ענף תעודות הסל במאי
 ענף תעודות הסל במאי