מאיר דגן: "עזבתי, וכעת אין מי שיעצור את ביבי וברק"

בשיחות סגורות הסביר ראש המוסד לשעבר כי הוא חושש מתפקודם של ראש הממשלה ושר הביטחון וכי כעת אין מי שיוכל לעצור אותם מלצאת ל"כל הרפתקה אפשרית"

ראש המוסד לשעבר ממשיך במתקפה על הנהגת המדינה: מאיר דגן מסביר את הסיבה בגינה הביע את התנגדותו לתקיפה צבאית באיראן וטוען כי כעת, לאחר סיום תפקידו, "אין מי שיעצור את ביבי וברק".

העיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר (ו') דברים שאמר אמש דגן בשיחות סגורות למקורביו, בהן נימק את הדברים שעוררו סערה במערכת הפוליטית: "החלטתי לדבר כי כשהייתי בתפקיד, דיסקין, אשכנזי, ואני יכולנו לבלום כל הרפתקה אפשרית. עכשיו אני חושש שאין מי שיעצור את ביבי וברק", צוטט דיסקין.

בינתיים, נמשכת הביקורת על דבריו של דגן. שרים בקבינט המדיני-ביטחוני אמרו אמש כי "דגן עשה דבר שלא ייעשה בנושא האיראני", והוסיפו כי ההתבטאויות "פוגעות בהרתעה מפני שהאופציה הצבאית חייבת להיות מונחת על השולחן כאופציה אמינה אחרי סנקציות. זה משדר לעולם שאפשר להוריד את הרגל מהדוושה של הסנקציות".

שלשום, במהלך כינוס באוניברסיטת תל אביב, תקף דגן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון אהוד ברק. "אני חושב שכתפיסת עולם, מדינת ישראל צריכה לבחור את האופציה הצבאית כאלטרנטיבה אחרונה", אמר דגן. "אני מזכיר לכם שב-1973 טענו תמיד שלא האירו את עוצמת הבעיה הניצבת בפנינו. אני לא מוכן שעל מצפוני תהיה מונחת בעיה כזו, ולכן בכל הזדמנות שאני אוכל - אביע את דעתי", אמר בכינוס.

"יש רדידות בדיון לגבי האתגרים הביטחוניים של ישראל", הוסיף דגן. "הם מנוהלים כולם בסיסמאות. איני כופר בסמכות ובאחריות של ראש הממשלה ושר הביטחון, הם אחראים. אבל כבר אמרתי שלפעמים שכל והחלטה טובה אינם קשורים בעובדה שאתה נבחר".