סיגמא: "סיכוי לירידות בטווח הקצר"; איזה סקטור מומלץ?

אורי גלאי: "השבוע האחרון הראה לנו שבטווח הקצר אין בהכרח מתאם בין מצב הכלכלה להתנהגות שוק ההון" ■ "כדי ליהנות מהשגשוג, אנו נותנים לבנקים המקומיים משקל עודף"

בפתחו של שבוע מסחר חדש, לאחר שגם בשבוע החולף אכזב שוק המניות הישראלי, שבים ומדגישים היום (א') בסיגמא בית השקעות כי למרות הנתונים המאקרו-כלכליים החזקים במשק הישראלי, יש לשים לב להתפתחויות גיאו-פוליטיות וביטחוניות שעלולות להוביל לירידות שערים בטווח הקצר. "השבוע האחרון הראה לנו שבטווח הקצר אין בהכרח מתאם בין מצב הכלכלה להתנהגות שוק ההון", כותב אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא.

גלאי מסביר כי הסקטור שמושפע באופן ישיר ביותר ממצב הכלכלה המקומית הוא ענף הבנקאות. "כדי ליהנות מהשגשוג במשק הישראלי אנו נותנים לבנקים המקומיים משקל עודף. התמחור של הבנקים אינו יקר, מכפיל ההון המשוקלל של מדד הבנקים מצביע ששווי השוק של הבנקים שווה להון העצמי שלהם. בנוסף תשואה על ההון של כ-10% בארבעת הרבעונים האחרונים, ותשואה אף גבוה יותר ברבעון הראשון של 2011 מצביעים על הרווחיות הנאה באפיק", מסביר גלאי.

"נתון נוסף שפועל לטובת הבנקים הוא תווי הריבית העולה במשק. ככל שהריבית תמשיך לעלות, כך יוכלו הבנקים לפתוח את מרווח המימון ולשפר את הרווחיות שלהם. פתיחה של מרווח המימון תוביל לתשואה גבוהה יותר על ההון ולגידול בהון העצמי של הבנקים. למחיר השוק קשר ישיר עם ההון העצמי ולכן אנו צופים לראות תשואות הון באפיק זה בנוסף לתשואות דיבידנד נאות", מסכם גלאי את הדיון בנקודת הבנקים.

גלאי ממשיך להדגיש כי בניגוד לתחושת המשקיעים והמגמה השלילית, מדד הויקס נותר יציב יחסית ונמוך (15.7 נקודות). "רמה נמוכה זו מפתיעה לאור האירועים והחדשות השליליות מסביב לגלובוס, והיא מצביעה על רגיעה ותחושת ביטחון בשוק", כותב גלאי.