אושרה הרחבת ה-DTT; לא ייגבה תשלום על ערוצי פרימיום

בטיוטת החוק נקבע כי בעתיד ניתן יהיה להעלות על הפלטפורמה ערוצים נוספים שישדרו פרסומות ויהיו מוגבלים בתכניהם, כלומר לא ערוצי ברודקאסט

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את חוק הרחבת מערך ה-DTT, לאחר שהושמט ממנו הסעיף שיאפשר גביית סכום כסף בעתיד על ערוצי פרימיום.

טיוטת החוק, שנוסחה במשרד התקשורת, אושרה פה-אחד על-ידי השרים, ונקבע בה כי בעתיד ניתן יהיה להעלות על הפלטפורמה ערוצים נוספים שישדרו פרסומות ויהיו מוגבלים בתכניהם, כלומר לא יהיו ערוצי הברודקאסט.

על-פי טיוטת החוק, כפי שאושרה, השרים יקבעו את הכללים להוספתם של ערוצים נוספים בעתיד, ומועצת הכבלים והלוויין תפקח על המהלך.

המערך כוללו, שמונה היום 5 ערוצים שניתן לצפות בהם ללא חיבור לכבלים או ללוויין, יכלול 18 ערוצים ובהם הערוצים הייעודיים - 9, 24, ערוץ החדשות והערוץ הערבי שצפויים לקום וערוץ החינוכית. אלה יצטרפו לערוצים 2, 10, 33, ערוץ הכנסת וערוץ 1 כבר בתוך שנה וחצי לו החוק יתקדם.

כמו כן יעלו על פלטפורמת הטלוויזיה הדיגיטלית, "עידן +", ערוצי ברודקאסט חדשים אם יקומו כאלה לאחר שיטת הרישיונות וערוצי HD.

המהלך ייצור מצב שבו יהיו למעשה 3 מודלים שונים של ערוצים בתשלום - ערוצי ברודקאסט שמשנת 2013 אמורים יהיו לעבור לשיטת הרישיונות, ערוצים ייעודיים וערוצי נישה עם פרסום.

כעת אמור החוק לעלות לדיון בוועדת הכלכלה, שם ייתקל בהתנגדויות שונות משוק התקשורת הישראלי, בהן של הטלוויזיה הרב-ערוצית, הזכייניות והרדיו האזורי.