2% מעובדי קומברס

בל נשכח שבשנים אלה היא פיטרה אלפים ושרק בשנה שעברה נפלו משורותיה 700 עובדים

הדלפה בעיתוי לא מקרי. קומברס טכנולוג'י, החברה ושערוריית התיארוך לאחור של אופציות, מגייסת - ולא מפטרת - עובדים. הללויה! סיבה למסיבה, וסיבה מספיק טובה להדליף את דבר הגיוס הלא משמעותי להווה ועתיד החברה לעיתונות הכלכלית, שבצדק לא חסכה את שבטה מהחברה במהלך השנים האחרונות.

בשבוע שעבר התבשרנו כי קומברס עומדת לגייס לשורותיה 150 עובדים לפעילות הגבייה וניהול קשרי הלקוחות. "החברה זכתה במספר מכרזים חדשים של מפעילי תקשורת ברחבי העולם בהיקף כספי של עשרות מיליוני דולרים", טרחו מקורבי החברה לעדכן.

ובכן, גיוס עובדים הוא בדרך-כלל סממן חיובי, אך במקרה של קומברס לא היינו ממהרים לפצוח בצהלות. קומברס, למי ששכח, פיטרה במהלך השנים האחרונות אלפי עובדים, והגיוס הנוכחי שקול למשהו כמו 2% מסך מצבת עובדיה - שיעור גיוס שרחוק מלסמן כי הקערה של קומברס מתהפכת.

המצב של קומברס הוא בכי רע, ומי שמודעים לכך - אולי יותר מחברי ההנהלה והדירקטוריון - הם עובדיה.

אותם עובדים שמגיעים כל בוקר למשרדי החברה ברמת-החייל או בניו-יורק, וחוששים מהרגע שבו ייקראו למשרד של הבוס ויקבלו מכתב פיטורים. הגיוס הנוכחי רחוק מלהגביר את המוטיבציה שלהם או להרגיע אותם מפני העתיד הלא ברור של החברה, והדבר נכון גם לציבור המשקיעים בה.

ואם כבר בוול סטריט עסקינן, קומברס בחרה להדליף את דבר הגיוס יומיים לפני שפרסמה את המסמך השנתי לשנה שחלפה, ובו - הפלא ופלא - שוב נחשפו מספריה העגומים: צמיחה של בקושי 6% בשורה העליונה, הפסד נקי של 132.3 מיליון דולר, תזרים שלילי של 122.9 מיליון דולר, וירידה בהכנסות מפעילות הגבייה וניהול קשרי לקוחות - אותה פעילות, שלטובתה כאמור מגייסת כרגע החברה עובדים נוספים, ואשר מוגדרת כמנוע צמיחה מהותי.

ועוד משהו, קומברס פיטרה אשתקד 700 איש. כל מילה נוספת מיותרת.