הטיפ היומי: מניה מחשמלת שיכולה לזנק ב-21%

מחלקת המחקר של מריל לינץ' מעניקה למניית שניידר אלקטריק הצרפתית המלצת "קנייה" במחיר יעד של 135 אירו למניה

חברת הענק הצרפתית שניידר אלקטריק (סימול בפריס: SU), מתמחה בניהול אוטומציה וחלוקת חשמל. החברה מייצרת מוצרים ומערכות מגוונים עבור שלבי חלוקת החשמל השונים, מספקת ייעוץ ומתמחה בפתרונות לחיסכון באנרגיה ואנרגיות מתחדשות. לשניידר נוכחות בכ-190 מדינות ברחבי העולם, והיא משרתת לקוחות בסקטורי החשמל, הבנייה, התשתיות והתעשייה.

החברה הודיעה בתחילת החודש על רכישת ספקית ה-IT הספרדית Telvent תמורת 1.4 מיליארד אירו. אמנם מדובר ברכישה במחיר מלא, אך זוהי עסקה טובה עם חברת שירותים מסוגה של Telvent, שאמנם מציגה צמיחה נמוכה אך בעלת עסקים יציבים עם שיעורי התמדה (retention rates) של מעל 90%. חשוב מכך, אנו מצפים שהיא תפיג את החששות של השוק מהאפשרות ששניידר תבצע רכישת ענק של חברות כמו Tyco או Cooper, שהעיבו על מנייתה בחודשיים האחרונים.

שוקי המפתח של Telvent הינם אנרגיה ותחבורה, המהווים כ-60% ממכירותיה, כשעסקי האנרגיה שלה קשורים לתשתיות נפט וגז ורשתות חשמל. אלו אטרקטיביים במיוחד לשניידר, הממשיכה לבנות את פלטפורמת רשת החשמל החכמה שלה - ממנועי הצמיחה העיקריים לחברות בתחום החשמל.

לדעתנו, שניידר היא אחת החברות הממוצבות בצורה הטובה ביותר בשוק רשתות החשמל החכמות, ואנו ממליצים על מנייתה ב"קנייה" עם מחיר יעד של 135 אירו. מחיר זה משקף מכפיל תפעולי EV/EBIT ל-2012 של 10, שהוא לטעמנו המכפיל הראוי לסקטור בו היא פועלת, והוא גבוה בכ-21% ממחיר המניה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, מריל לינץ'