עוד 10 ימים: שימוע לפני פיטורים למנהל הטלווזיה וקול ישראל

אגודת העיתונאים: מדובר במהלך בריוני וחד-צדדי המנוגד לחוות-דעת של המחלקה המשפטית ברשות השידור; מניעי המהלך לא ברורים, אך אין ספק שהם מונעים משיקולים זרים

חודש לאחר שנפלה ההחלטה, הוועד המנהל של רשות השידור החליט אמש (א') כי כבר בימים הקרובים מנהל הטלוויזיה, מושון מצליח, ומנהל קול ישראל, אריה שקד, יסיימו את תפקידם, וכי יוצא מכרז באופן מיידי לתפקידים אלה. השניים, המשמשים כמינויים בפועל, יזכו לשימוע בעוד כ-10 ימים, בו יוכלו לשטוח את טענותיהם לגבי סיום תפקידם.

ל"גלובס" נודע כי הנחיה להכנת המכרזים ניתנה כבר לפני מספר חודשים עם כינונה של המליאה החדשה, אולם הנהלת הרשות התמהמהה בביצוע ההנחיה להכנת המכרזים.

משהוכנו המכרזים והוצגו בפני הוועד המנהל בשתי ישיבותיו האחרונות, התברר כי המכרזים נכתבו ברשלנות ולא היו ראויים לפרסום. בעקבות זאת, הוועד המנהל הנחה את הגורמים האחראיים לתקן את המכרזים בדחיפות ולדאוג כי תנאי הסף יהיו אחידים.

בעקבות הביקורת הציבורית ודוח מבקר המדינה החמור על רשות השידור, החליט הוועד המנהל של הרשות לפני כחודש לבטל בהדרגה את עשרות המינויים הזמניים ולהוציא מכרזים ל-57 משרות, בהן גם של מנהל הטלוויזיה ומנהל קול ישראל.

עוד החליטו חברי הוועד המנהל כי שני המכרזים הראשונים למשרות של מנהל הטלוויזיה וקול ישראל יוצאו כבר בתחילת יוני. אתמול, כאמור, מימשו חברי הוועדה המנהל את ההחלטה.

מנהל הטלוויזיה, מושון מצליח, ומנהל קול ישראל, אריה שקד, מונו לתפקידם כמינוי זמני ל-3 חודשים לפני 3 שנים. מאז ועד היום הוארך המינוי הזמני כל אימת שתוקפו עמד לפוג. זאת, כפי שציין מבקר המדינה, בניגוד לתקנות המתירות להאריך את המינוי הזמני ב-3 חודשים רק פעם אחת.

מרשות השידור נמסר כי הוועד המנהל ויו"ר הרשות נחושים להמשיך וליישם את המלצות דוח מבקר המדינה עד תומן, למען הבראתה של רשות השידור ולמען הצלחת השידור הציבורי, וזאת במיוחד לאור הליקויים החמורים שעלו בדוח בדבר כשל ניהולי והטמעת תרבות ארגונית קלוקלת ברשות השידור במהלך השנים האחרונות.

אגודת העיתונאים: הדחה בריונית וחד-צדדית

באגודת העיתונאים בירושלים מאידך טוענים כי מדובר בהדחה, ואומרים כי הם שוקלים לנקוט צעדים משפטים וכן צעדים אחרים. "אגודת העיתונאים בירושלים יוצאת למאבק כולל במטרה לסכל את ההחלטה", נמסר.

עוד טוענת האגודה כי "מדובר במהלך בריוני וחד-צדדי המנוגד לחוות-דעת משפטיות של המחלקה המשפטית של רשות השידור. מניעי המהלך לא ברורים - אך אין ספק כי הם מונעים משיקולים זרים ולא נעשים כדי לתקן או לשפר את הטעון שיפור ברשות השידור. הוועד המנהל והיו"ר אמיר גילת נחושים לטרפד את הרפורמה שהושגה בעמל רב ותוך יצירת אימון בין נציגי העובדים להנהלה ולמשרד האוצר. הוןעד המנהל הורס בהחלטה פוליטית את יחסי האימון ומרחיק את הבראת רשות השידור מהטווח הנראה לעין".

לבסוף מוסרים באגודת העיתונאים כי "האגודה לא תיתן יד למכרזים שמתכנן יו"ר הרשות לקיים לתפקידי ניהול ברשות בשל התעלמותו מההסכמים ומנציגי העובדים. יש להצטער כי הוועד המנהל מתנהג כפיל פוליטי בחנות חרסינה".

בתגובה להודעת אגודת העיתונאים, גורם בכיר ברשות השידור אמר ל"גלובס" כי "טרפוד המכרזים משמעותו הנצחת המינויים בפועל והנצחת הליקויים עליהם הצביע מבקר המדינה".