אייל גבאי, מנכ"ל משרד רה"מ, עוזב את תפקידו

הודעה רשמית צפויה לצאת עם שובו של ראש הממשלה בשבוע הבא מרומא ■ הערכה: גבאי סבל מהסכסוכים בלשכת נתניהו וזו אחת הסיבות שהחליט לפרוש מתפקידו בטרם השלים את הקדנציה

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי הודיע אתמול (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו על עזיבתו - כך נודע ל"גלובס". הודעה רשמית על העזיבה הצפויה היתה אמורה לצאת כבר את,מול אולם אחר הצהריים פנו ראש הממשלה וראש לשכתו נתן אשל לגבאי בבקשה לדחות את ההודעה הרשמית עד לאחר שובו של נתניהו בשבוע הבא מרומא. גבאי נעתר לבקשתם והסכים לדחות את ההכרזה על סיום תפקידו בכמה ימים נוספים. לפי שעה לא ברור מי יחליף את גבאי בתפקידו ולאן מועדות פניו.

עזיבתו של גבאי אינה מפתיעה. בשבועות האחרונים גברו השמועות כי מנכ"ל המשרד, ששירת בתפקיד מנכ"ל משרד רה"מ כשנתיים, צפוי לסיים בקרוב מאוד את תפקידו. גבאי השתדל שלא לקחת חלק בסכסוכים הפנימיים בלשכת נתניהו, אולם הוא סבל מהם לא מעט ויש שזו אחת הסיבות להחלטתו לפרוש מתפקידו בטרם השלים את הקדנציה.

בתקופה הקרובה יישאר גבאי בתפקידו עד למציאת מחליף. בין שמות המועמדים להחליפו הוזכר באחרונה גם שמו של מנכ"ל משרד משרד האוצר, חיים שני.

מתוקף תפקידו הוביל גבאי את עבודות המטה והמדיניות המתבצעת במשרד ראש הממשלה במכלול הנושאים הכלכליים, החברתיים והאזרחיים והווה שותף מרכזי בפרויקטים לאומיים גדולים שעל סדר יומה של הממשלה ושל ראש הממשלה.

בנוסף, נדרש גבאי לעמוד בראש הוועדות הרבות שממנה ראש הממשלה באחרונה, וכן הוא מרכז פרויקטים כלכליים לא מעטים, לנוכח העובדה שראש הממשלה משמש גם שר על לענייני כלכלה. מכיוון שעד כה לא מונה לו משנה, עוסק מנכ"ל משרד ראש הממשלה גם בנושאי כוח אדם של המשרד, מה שבדרך כלל מוטל על המשנה לו.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לנושא.