כך "פעל" עופר נמרודי למען מחזיקי אופציה 7 של מודיעין

הרמזים בנוגע לתוצאות הסקרים ב"מירה" וב"שרה" הקפיצו את שותפות מודיעין ואת כדאיות מימוש האופציות

מחזיקי אופציה 7 של מודיעין נמצאים במתח בשבועות האחרונים, כמו גם בעל השליטה בשותפות, צחי סולטן. האופציה, שהונפקה במסגרת גיוס הון שאותו ביצעה השותפות ביוני אשתקד, הייתה אמורה לפקוע מחר, ובשבועות האחרונים לא היה ברור אם יבחרו מחזיקי האופציות לממש אותן ליחידות השתתפות (יה"ש).

זאת מכיוון שמחיר היה"ש של מודיעין היה נמוך מתוספת המימוש שהייתה נדרשת למימוש האופציה (שנסחרה במחיר המינימום של 1 אג'). במצב כזה, מימוש האופציה היה יוצר למחזיקים בה הפסד (ראו טבלה למטה).

עבור השותפות מודיעין מדובר בעניין מהותי, שכן מימוש מלא של כל האופציות צפוי להגדיל את קופתה של השותפות המוגבלת בקרוב ל-150 מיליון שקל, כך שהגדלת הקופה תחסוך מהשותפות את הצורך לגייס הון בעתיד הקרוב על-מנת לממן את פעילות החיפושים, בין היתר ברישיונות הימיים שבהם היא מחזיקה, "מירה" ו"שרה".

מודיעין היא השותפה הקטנה ברישיונות החיפוש הימיים "מירה" ו"שרה", והיא מחזיקה בכ-20% בזכויות בהן, והכשרה אנרגיה, שבשליטת עופר נמרודי, הנה בעלת הזכויות הגדולה ביותר ברישיונות אלו, עם החזקה של כ-50%.

בשותפות ביקשו להאריך את מועד הפקיעה של האופציה בחודש וחצי, עד אמצע חודש יולי, לאחר פרסום תוצאות הסקרים הסיסמיים בשני הרישיונות, שכן כנראה העריכו שפרסום פוטנציאל הרזרבות הקיים ברישיונות יביא לעלייה במחיר היה"ש, כך שמימוש האופציות יהיה כדאי למחזיקים בהן.

באסיפות שכינסה מודיעין לפני כעשרה ימים לא היה רוב להארכת האופציה מקרב מחזיקי היה"ש, ותוצאותיהן הועברו לבית המשפט, שהחליט ביום שלישי בשבוע שעבר להאריך אותן באופן זמני עד 19 ביוני, בטרם יקבל החלטה סופית. מבחינת מחזיקי האופציות ומודיעין ההארכה הזמנית הזו לא שינתה הרבה, שכן תוצאות הסקרים לא היו אמורות להתפרסם עד אז, ועדיין היה קיים ספק אם האופציות ימומשו.

ואז הגיע עופר נמרודי

התמונה השתנתה מהקצה אל הקצה לאחר כנס כלכלי שנערך ביום חמישי שעבר, שבו הופיע עופר נמרודי, בעל השליטה בהכשרה אנרגיה, בפני מאות משקיעים.

במסגרת הריאיון שנערך עמו נשאל נמרודי לגבי הדחיות בפרסום תוצאות הסקרים הסיסמיים התלת-ממדיים ברישיונות "מירה" ו"שרה", והתשובה שלו, שלפיה היה צריך לשלוח את הסקרים לעיבוד מחודש לצורך ניקוי רעשים, לא השאירה הרבה מקום לספק לגבי התוצאות שלהם. "הבדיקות הוכיחו שהיה שווה גם לנקות את הרעשים וגם לחכות. ככל שהעמקנו בשרה ובמירה, הגענו למסקנה שכמו חמין, עדיף לתת לזה להתבשל לאט, ולא למהר".

בהמשך מסר נמרודי כי הדוח עם תוצאות הסקרים צפוי להתקבל מחברת "נדרלנד" לקראת סוף חודש יוני, וגם נתן לוחות זמנים להמשך. "חתמנו על חוזה ואסדת קידוח, שמחייב אותנו לשלם סכום 'קטן', 160 מיליון דולר. חתמנו על זה כי אנחנו מאמינים שצריך לקדוח מיד, והקידוח צפוי להיות בסוף דצמבר השנה או בתחילת ינואר בשנה הבאה".

וכאילו לרמוז לתוצאות הסקרים, סיפק נמרודי דימוי נוסף: "אתה לא מזמין מוהל לעשות ברית לבן שלך אם אתה לא בטוח שיש לך בן, במיוחד אם המוהל הזה רוצה 160 מיליון דולר על הברית".

הדימוי של נמרודי, שאינו משתמע לשני פנים, לכד גם את תשומת הלב של רשות ני"ע, וביום ראשון פרסמה הכשרה אנרגיה הבהרה לבקשת הרשות, שלפיה נמרודי "לא אמר ולא רמז בדבריו מאומה על תוצאות הסקרים החזויות, וכי מדובר בהבעת אמון של מר עופר נמרודי ברישיונות החברה", אבל האפקט של דבריו של נמרודי על ני"ע הקשורים ל"שרה" ול"מירה" כבר היה מכריע.

זינוק של 25% מיום חמישי

מניית "הכשרה אנרגיה" זינקה בכ-25% מאז סוף המסחר ביום חמישי, ויה"ש מודיעין עלתה בכ-15%. אופציה 7 של מודיעין, בעלת המינוף הגבוה, זינקה בלא פחות מ-50%, ולמחזיקים בה המימוש הפך להיות כדאי.

אמנם דבריו של נמרודי העלו את שוויה של הכשרה אנרגיה, אולם עבור מחזיקי האופציות של שותפות מודיעין, וסולטן בתוכם, ההתבטאויות של נמרודי העניקה "שירות" בטיימינג מצוין, ולמעשה הוא הקדים את עליית הערך שבמודיעין חשבו שתתרחש רק עם פרסום תוצאות הסקרים.

כעת, בין אם תוארך אופציה 7 עד לאחר פרסום הסקרים ובין אם תפקע כבר בשבוע הבא, ה"שירות" למודיעין כבר נעשה, ומחזיקי האופציות יכולים להמיר אותן ליה"ש מבלי שייגרם להם הפסד.

כך שינה נמרודי את תמונת המצב בני``ע של מודיעין
 כך שינה נמרודי את תמונת המצב בני``ע של מודיעין