אורמת: עסקת ענק בהיקף 130 מיליון דולר בניו-זילנד

מדובר בחוזה להקמה של השלב הראשון של תחנת כוח גיאותרמית בנטמאריקי ■ הקמת התחנה צפויה להיות מושלמת תוך 24 חודשים

חברת אורמת מדווחת על עסקת ענק. החברה הבת, אורמת טכנולוגיות , הודיעה היום כי קיבלה הזמנה במגזר המוצרים, הגדולה ביותר בהיסטוריה של הקבוצה. מדובר בחוזה לאספקה וחוזה להקמה ("EPC") שהחברה הבת חתמה, באמצעות שתי חברות בנות שלה, עם חברת Mighty River Power מניו זילנד להקמה של השלב הראשון של תחנת כוח גיאותרמית בנטמאריקי בהיקף כולל של כ-130 מיליון דולר. הקמת התחנה צפויה להיות מושלמת תוך 24 חודשים מחתימת החוזים.

בהתייחסה לידיעה , אמרה דיתה ברוניצקי, מנכ"ל אורמת טכנולוגיות : " חוזים אלה מציינים את החוזה הגדול ביותר לתחנה גיאותרמית אחת שאורמת חתמה מעולם. מאז תחילת השנה, צבר ההזמנות של הקבוצה יותר מהוכפל, ונכון לתחילת הרבעון השני הוא עומד על יותר מ-230 מיליון דולר. בעקבות החוזים הנ"ל, הקבוצה מעדכנת את תחזית ההכנסות לשנת 2011 ממגזר המוצרים, ומעלה אותה בכ-15% וצופה כי סך ההכנסות יעמוד על 90 - 100 מיליון דולר".

הלקוח, חברת Mighty River Power, הינו חברה בבעלות ממשלת ניו זילנד, העוסקת בייצור ומכירת חשמל, והינה אחת מהחברות היותר מנוסות בעולם בתחום הפעלת תחנת כוח גיאותרמיות. ייצור חשמל ממקורות גיאותרמיות היווה כ-33% מסך ייצור החשמל של Mighty River Power ברבעון האחרון, והוא צפוי להגיע לכדי 43% ב-2013 עם השלמת התחנה החדשה.

ברוניצקי הוסיפה כי "אנחנו שמחים מאוד על ההזמנה החוזרת מהלקוח הנ"ל, אשר מבטאת את האמון שהחברה והשותף המאאורי שלה מביעים בטכנולוגיה בניסיון ובידע שלנו. יש לנו מערכת יחסים מתמשכת עם הלקוחות הנ"ל ואנו שמחים על ההזדמנות לעבוד איתם שוב ולספק להם תחנה עם ביצועים חזקים ובזמן".

בהתייחסותו לידיעה אמר יהודה ברוניצקי, היו"ר והמנהל הטכנולוגי הראשי של אורמת טכנולוגיות: "ניו זילנד, הינה אחת מהחלוצות בתחום פיתוח האנרגיה הגיאותרמית. הטכנולוגיה והניסיון של אורמת בניצול אופטימלי של המאגר הגיאותרמי, זכו להכרה והערכה של החברות הניו זילנדיות שלהן ידע רב בתחום, כבר בשלב מאוד מוקדם, לפני כ-25 שנה. שיתוף הפעולה בין החברות הגיאותרמיות מניו זילנד ואורמת ממשיך מאז גם בארצות אחרות".

תחנת הכוח החדשה תכלול ארבע יחידות כוח מקוררות אוויר מתוצרת אורמת (OEC ) ותאפשר הזרקה חזרה למאגר של כל הנוזל הגיאותרמי . פעולה זאת מבטיחה הן את שימור המאגר הגיאותרמי והן שמירה על איכות הסביבה באמצעות ייצור חשמל שאינו מזהם.