אתר "אלאהרם" המצרי: אספקת הגז המצרי לישראל חודשה

"אלאהרם": גורם בכיר במצרים המקורב לסוגיית ייצוא הגז, דיווח אתמול על חידוש אספקת הגז לישראל וירדן ■ "אין זה אומר שמצרים תזרים לישראל גז במחירים להם היא זוכה כיום"

אתר האינטרנט של העיתון "אלאהרם" המצרי, מדווח היום (ה') כי גורם בכיר במצרים המקורב לסוגיית ייצוא הגז הטבעי, מסר לאתר אתמול מידע - לפיו הזרמת הגז ממצרים לישראל וירדן חודשה, לאחר שהצינור שהופצץ תוקן.

המקור דיווח ל"אלאהרם" כי חרף העובדה שהגז זורם בצורה תקינה, אין זה אומר כי מצרים תמשיך להזרים לישראל גז טבעי במחירים הנמוכים להם היא זוכה כיום. על פי דבריו, פגישה אמורה להתקיים בשעות הקרובות עם הגורמים הרלוונטיים במטרה לסכם על העלאת המחירים.

המקור הוסיף כי משלחת מצרית נמצאת כרגע בירדן, במטרה לדון בשינוי מחירי הגז הטבעי המיוצא למדינה, זאת כדי להמחיש כי לא מדובר במהלך פוליטי כנגד מדינה מסוימת - אלא עסקי בלבד.

אמפל: "אספקת הגז לישראל תחודש בימים הקרובים"

הדיווח מגיע לאחר שחברת אמפל של יוסי מימן, המחזיקה ב-12.5% מספקית הגז המצרי EMG, הבטיחה אתמול כי אספקת הגז המצרי לישראל תתחדש תוך ימים ספורים. זאת, לאחר שפיגוע טרור בשלהי חודש אפריל הפסיק שוב את אספקת הגז ממצרים לישראל. אמפל ציינה בדיווח לבורסה כי כבר אתמול (ג') החלו בדיקות של המערכות להובלת הגז, כך ש-EMG תוכל לחדש את האספקה ללקוחותיה - כולל חברת החשמל - בימים הקרובים לאחר שתסתיימנה הבדיקות.

ברקע, נציין כי אספקת הגז לישראל, ירדן, לבנון וסוריה הופסקה מספר פעמים מתחילת חודש פברואר, בשל פיגועי טרור במתקני הגז בחבל אל-עריש שבצפון סיני. בחודש שעבר מסרה אמפל כי עד סוף חודש מאי תחודש אספקת הגז, אולם הדבר לא קרה.

במצרים עוסקים רבות בסוגיית הגז המצרי ובעיקר בחשדות לשחיתות מצד הנשיא לשעבר חוסני מובארק ובניו בעת סגירת חוזי הגז. הטענה היא שהגז המצרי נמכר במחירים נמוכים ובאווירה השוררת היום ברחוב המצרי ישנה דרישה נחרצת להעלאת מחירי הגז בדיעבד.

השותפות בחברת EMG מתכוונות גם לפנות לבוררות בינלאומית נוכח הדרישה להעלות בדיעבד את מחירי הגז, כאשר יוסי מימן עצמו הבהיר בהודעה שפרסמה לאחרונה אמפל, כי השותפות "ינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותן" כדי להבטיח את המשך אספקת הגז במחירים עליהם סוכם מראש.