אורבונד לביה"ד להגבלים: אין לנו מונופולין בתחום לוחות הגבס

חברת "אורבונד תעשיות גבס ומוצריו" הגישה לביה"ד להגבלים עסקיים ערר על הכרזת הממונה על ההגבלים כי היא בעלת מונופולין בתחומה ■ טוענת: ההכרזה נסמכת על הגדרת שוק שגויה

חברת "אורבונד תעשיות גבס ומוצריו" הגישה באחרונה לבית הדין להגבלים עסקיים ערר על הכרזת הממונה על ההגבלים העסקיים מדצמבר האחרון כי אורבונד היא בעלת מונופולין בתחום אספקת לוחות גבס.

באמצעות עורכי הדין רונית אמיר-יניב, רון גוטמן ודניאל לורבר ממשרד יגאל ארנון ושות' וחגי דורון וגיתית לוין-גרינברג ממשרד ש.הורוביץ ושות', מבקשת אורבונד מבית הדין לבטל את ההכרזה, בטענה כי היא נסמכת על הגדרת שוק שגויה, מתעלמת מקיומם של מוצרי בנייה בעלי תחליפיות קרובה ומתעלמת גם מכניסת חברת טמבור לתחום לוחות הגבס.

לטענת אורבונד, בחינה של השוק כהווייתו, כפי שהוא משתקף גם מן המסמכים שהעבירה רשות ההגבלים לעיונה של אורבונד, מחייבת בהכרח הגדרת שוק שונה בתכלית מזו שבהכרזה, רחבה יותר, הכוללת לא רק לוחות גבס כי אם את כלל מוצרי הבנייה המשמשים לבניית מעטפת מבנה פנימית.

על-פי הערר, יש להגיע להגדרת שוק למוצרי בניית מעטפת פנימית אף מן הממצאים כפי שהם מפורטים בהכרזת הממונה, מכיוון שההכרזה מתייחסת ללוחות גבס כשוק מוצר רלבנטי נפרד, גם עבור מבנים ושימושים בהם על-פי ההכרזה עצמה, לוחות גבס כלל אינם מוצר הבנייה היחיד, וקיימים להם תחליפים רבים.