גוזרים קופונים מחוץ לפארקט

מי הם השחקנים בעלי הפוטנציאל המסחרי הכי גבוה בליגת הכדורסל? לברון, עם 34 מיליון דולר הכנסות מנותני חסות, בפסגה; גם קובי, ווייד, מינג, הווארד ועוד בראש הרשימה של "פורבס"

מי הם שחקני ה-NBA בעלי היכולת המסחרית הגבוהה ביותר מחוץ לפארקט? מבדיקה שערך מגזין "פורבס", עולה כי לברון ג'יימס, כוכבה של מיאמי היט, הרוויח ב-12 החודשים החולפים 34 מיליון דולר מהסכמי החסות והספונסרים השונים שלו (סכום שמצטרף ל-14.5 מיליון דולר שמקבל לברון במיאמי כשכר).

הספונסרים העיקריים של לברון הם נייקי (משלמת לו כ-10 מיליון דולר בעונה), מקדונלד'ס, קוקה-קולה, סטייט פארם ואפר-דק.

נציג נוסף למיאמי היט הוא דוויין ווייד, עם הכנסות של 12 מיליון דולר מחוץ למגרש, מה שמדרג אותו שלישי ברשימת המרוויחים מספונסרים. את המקום השני תופס שחקנה של לוס אנג'לס לייקרס, קובי בראיינט, שהרוויח בשנה האחרונה 28 מיליון דולר.

הסכמי החסות היקרים ביותר של השחקנים הם עם חברות ההנעלה השונות. לברון, כאמור, חתום עם נייקי, כמו גם בראיינט; דוויין ווייד גם הוא מקבל חסות מנייקי, אבל באמצעות המותג "אייר ג'ורדן".

את התשיעייה הראשונה משלימים דוויט הווארד (אורלנדו מג'יק) עם 11 מיליון דולר; יאו מינג (יוסטון רוקטס) - 10 מיליון דולר; שאקיל אוניל (בוסטון סלטיקס) - 10 מיליון דולר; קווין דוראנט (אוקלהומה סיטי תאנדר) - 9 מיליון דולר; כרמלו אנתוני (ניו יורק ניקס) - 8 מיליון דולר; אמארה סטודמאייר (ניו יורק ניקס) - 8 מיליון דולר.