קן לברבי: "זה נגמר, את רוצחת סדרתית של יערות הגשם"

קמפיין חדש של ארגון הסביבה הבינלאומי גרינפיס ממקד את חיציו בבובה הכי מפורסמת בעולם - בניסיון להציל את הטיגריס הסומאטרי וקופי אורנגאוטן

"ברבי, הבובה הכי מפורסמת בעולם, הורסת במו-ידיה את יערות הגשם של אינדונזיה" - כך נטען היום (ה') בקמפיין חדש של ארגון הסביבה הבינלאומי גרינפיס.

לפי גרינפיס, עטיפות הנייר החד-פעמיות של ברבי עשויות מעצים שמקורם ביערות-עד עתיקים באינדונזיה; יערות אשר משמשים בית גידול לחיות נדירות בסכנת הכחדה מיידית, כמו הטיגריס הסומאטרי (ממנו נשארו רק כ-350 פריטים בטבע) וקופי אורנגאוטן. בלית ברירה חיות אלה נודדות לעבר הכפרים הסמוכים, שם הן נתפסות, מעונות או נמכרות לסוחרי חיות בלתי חוקיים.

במשך חודשים ארוכים עקב גרינפיס אחר החברה האינדונזית ותיעד את הרס היערות על-ידה. כאן ניתן לראות סרטון קצר המתאר את איסוף הראיות:

בימים האחרונים יצאו אלפי פעילי גרינפיס בכל העולם על מנת לדרוש מהחברה שמייצרת את ברבי, מאטל, להפסיק את קשרי המסחר עם יצרנית הנייר האינדונזית APP. הפעילים אף טיפסו על בניין המנהלה המרכזי של מאטל בלוס אנג'לס, ארה"ב, ותלו שם כרזת ענק בה קן, בן-זוגה של ברבי, מודיע לה על הפרידה ביניהם:

בנוסף, הפיק גרינפיס סרטון אנימציה בו קן מתראיין על הנושא בטלוויזיה ומאשר סופית את הפרידה בין השניים.

גרינפיס מעודד את תומכיו לשלוח מכתב ליבואן המקומי של ברבי בישראל, חברת סקאל, על מנת להפסיק את קשרי המסחר עם החברה האינדונזית, שלטענת הארגון "הורסת את יערות הגשם בקצב של שני מגרשי כדורגל כל 5 דקות".