"אם יתקיים התרחיש החיובי, טבע יכולה לעלות ב-200%"

כך כותב מאט קופנהפאר מהאתר הכלכלי The Motley Fool ■ "במקרה הפחות טוב המנייה יכולה לזנק ב-63% שזה לא רע בכלל"

"אם יתקיים התרחיש האופטימי מניית טבע יכולה לעלות ב-100%, אפילו 200% תוך 5 שנים", כך כתב מאט קופנהפאר מהאתר הכלכלי The Motley Fool. "במקרה הפחות טוב המנייה יכולה לזנק ב-63% שזה לא רע בכלל".

במאמרו מסביר קופנהפאר כי החברה מצביעה על צמיחה יציבה ומציין כי ב-12 החודשים האחרונים צמחה טבע ב-48%, ב-3 השנים האחרונות ב-16% וב-5 השנים האחרונות ב-19%, "מדובר בנתוני צמיחה טובים", כתב קופנהפאר.

"מלבד 12 החודשים האחרונים, קצב הצמיחה ירד אך יש מספר משתנים שהתחילו להשפיע על צמיחת החברה לאחרונה", כתב קופנהפאר וציין כי תרופת הדגל של טבע, הקופקסון, רשמה הכנסות של 3.3 מיליארד דולר ב-2010 וככל הנראה תמשיך להיות רווחית מאוד.

עוד מציין קופנהפאר את הרכישה שביצעה טבע בזמן האחרון. "טבע רכשה את ספלון תמורת 6.2 מיליארד דולר וצפויה להכניס רווחים על בסיס non-GAAP בטווח המיידי. רכישת ספלון יכולה להוריד את החשש מהתלותיות של טבע בקופקסון. לפי תחזיות אנליסטים, טבע תצמח ב-11%. אני יוצא מנקודת הנחה שטבע תצמח לפחות ב-5%".

עם זאת כתב קופנהפאר כי מספר המניות של טבע נמצא במגמת עלייה וכתב כי על המשקיעים לשים לב לנושא זה. "לטבע יש היסטוריה של הגדלת כמות המניות. מספר המניות עלה בממוצע על 5.7% בשנה, למרות שבשנים האחרונות נרשמה האטה, הכמות ממשיכה לגדול. מנגד, טבע מגדילה את הדיבידנדים שלה בקצב מהיר שזו נקודה חיובית. אמנם התשואה עומדת כרגע על 1.9% ואינה מושכת את העין, ממוצע הדיבידנד ב-10 השנים האחרונות הוא 29% ובשלושת השנים האחרונות 23%. אני מניח שחלוקת הדיבידנד ב-5 השנים הבאות תיפול בין 15% ל-22%".