אחרי בזק: גם הוט תמכור קישוריות לאינטרנט

בכך הופכת הוט לחברה היחידה שמציעה סל הכולל טלוויזיה, טלפוניה, תשתית וגלישה במחיר חודשי קבוע ■ בדומה למה שבזק עושה בבאנדל ההפוך, הוט מציעה ללקוח חבילה משולשת

חברת הוט חזרה למכור קישוריות לאינטרנט (ISP) בתצורה הפוכה (באנדל הפוך). בכך הופכת הוט להיות החברה היחידה בשוק שמוכרת סל שירותים הכולל טלוויזיה, טלפוניה, תשתית אינטרנט - ועכשיו גם קישוריות לאינטרנט במחיר קבוע. בדומה למה שבזק עושה בבאנדל ההפוך, הוט מציעה ללקוח חבילה משולשת ומציעה לו לבחור מבין ספקיות האינטרנט את הספק המועדף עליו.

כיוון שהמחירים גלויים, הלקוח בוחר כמו במכרז את הספק שהוא רוצה. בשיטה זו בעצם שוחקת הוט את חברות ה-ISP ומאלצת אותן להציע מחירים מאוד נמוכים, תוך כדי שהיא שומרת את הלקוח אצלה: הלקוח אינו של חברת האינטרנט אלא לקוח של הוט שמשלם להוט, והיא זו שמעבירה את התשלום לספקית האינטרנט.

שיטת הבאנדל ההפוך שנוקטות בזק והוט "הורגת" את חברות ה-ISP, משום שבדרך המסורתית שבה הן פעלו, מכירה של שירותי קישוריות פלוס תשתית ללקוח הסופי - בזק והוט לא מוכנות למכור להן את שירותי התשתית במחיר מוזל, שיביא לכך שהן יוכלו להציע מחירים תחרותיים.

המשמעות היא שבזק והוט לא רק מרוויחות מהמבצעים, אלא הן בפועל "גונבות" את הלקוחות מחברות ה-ISP.

לא נקפו אצבע

החשיבות של "לכידת" הלקוח היא אדירה, משום שהרבה פעמים הלקוחות נוטים להעדיף את הנוחות של תשלום בחשבונית אחת עבור כל השירותים, ובזק והוט מנצלות זאת לרעה, ולמעשה גורמות לספקיות לאבד לקוחות.

נושא הבאנדל ההפוך נמצא בימים אלה על שולחנו של מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, שאמור להכריע בו, אך עד כה, ולמרות ההתראות החוזרות ונשנות של ספקיות האינטרנט, המשרד לא נקף אצבע על מנת לעזור להן.