גבי רביד תקים קרן גידור עם יעקב הרפז

הקרן תוקם בשיתוף עם בנק זר, ותנסה לגייס מאות מיליוני שקלים

הג'וב החדש של גבי רביד: ל"גלובס" נודע כי לאחר שעזבה את משרת היו"ר של בית ההשקעות דש-איפקס לפני כחצי שנה, חברה רביד באחרונה ליעקב הרפז מחברת אלפא-בול, במטרה להקים קרן גידור.

ככל הידוע, הקרן תוקם בשיתוף עם בנק זר, כשאלפא-בול של הרפז - שהיא חברת ייעוץ לניהול סיכונים שעוסקת גם בגידור מט"ח - תספק את המודל המתמטי לניהול הקרן. רביד והרפז מקווים לגייס לקרן מאות מיליוני שקלים ממשקיעים פרטיים ומוסדיים.

הרפז הוא דמות ותיקה בשוק המט"ח, ועד לפני כארבע שנים הוא היה שותף (33%) עם בית ההשקעות אקסלנס בחברת אקסלנס גלובל מרקטס, שעסקה בעסקאות גידור במט"ח ומוצרים מובנים. את הפעילות המשותפת הקים הרפז ביחד עם רוני בירם וגיל דויטש - בעלי השליטה והמנכ"לים לשעבר של אקסלנס - והיא הניבה לבית ההשקעות רווחים נאים של עשרות מיליוני שקלים.

משהוחלט באקסלנס בסוף 2008 על סגירת הפעילות, בין היתר משום שהיא הפכה לא מהותית לצד שאר הפעילויות, המשיך הרפז את הפעילות באופן עצמאי באמצעות אלפא-בול, ובמקביל פתח בהליך משפטי מול אקסלנס בו הוא תובע ממנה סכומים נוספים עקב סגירת החברה המשותפת.

כהונה קצרה בדש איפקס

רביד, כאמור, שימשה עד תחילת השנה כיו"ר בית ההשקעות דש-איפקס, תפקיד אותו מילאה במשך שמונה חודשים בלבד (בגין תקופה זו היא זכתה לשכר בעלות של 5.7 מיליון שקל).

לדש-איפקס הגיעה רביד במסגרת רכישת השליטה בבית ההשקעות על ידי קרן BRM של אלי ברקת, אולם עם הגעתה ההנהלה של דש-איפקס כבר כללה מספר דמויות חזקות ודומיננטיות, בראשות המנכ"לים המשותפים עידו נויברגר וויקטור שמריך. מעבר לכך, רביד הייתה אמורה להוביל את דש-איפקס להתרחבות בכיוון הביטוח הפנסיוני, אך עד כה לא נעשה שום צעד בעניין.

רביד, 63, שימשה בעבר כמנכ"לית פסגות-אופק, כשבית ההשקעות עוד היה חברה בת של בנק לאומי. במסגרת זו, הובילה רביד את פסגות למעמד מוביל, וזכתה להכרה כמנהלת מוכשרת.