שקלאר הונחה להוציא מכרזים למנהל הטלוויזיה ומנהל הרדיו

הוועד המנהל של רשות השידור הורה למנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, לקיים עוד השבוע שימוע לפני פיטורים למנהל הטלוויזיה, מושון מצליח, ולמנהל הרדיו, אריה שקד

הוועד המנהל של רשות השידור הורה היום (א') למנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, לקיים עוד השבוע שימוע לפני פיטורים למנהל הטלוויזיה מושון מצליח ומנהל הרדיו אריה שקד. כמו כן הוועד הנחה את שקלאר להוציא במיידי מכרזים חדשים למשרות אלה.

מהלך הפיטורים של מנהל הטלוויזיה מצליח ומנהל הרדיו שקד, זכה בשבוע האחרון לביקורת רבה מצד גופים שונים ובהם אגודת העיתונאים בירושלים, התנועה לאיכות השלטון ואף משרד מבקר המדינה.

ביום חמישי העביר משרד המבקר מכתב ליו"ר הרשות אמיר גילת ובו הוא העלה את החשש כי המצב עליו התריע לפני כחודש, לפיו עשרות תפקידי ניהול בכירים ברשות מאוישים על-ידי מינויים זמניים, ישמר את עצמו. זאת עקב העובדה שלא פורסמו מכרזים למשרות מנהל הטלוויזיה והרדיו.

"הועברו למשרדנו פניות הנוגעות להחלטת הוועד המנהל לבטל לאלתר מינויים של מספר מנהלים ברשות השידור המכהנים במינוי בפועל, בכדי למנות במקומם מנהלים אחרים במינוי בפועל. דברים אלה אינם תואמים את הנאמר בדוח מבקר המדינה", כתבה לאה עוזיאל, ראש אגף במשרד המבקר.

אגודת העיתונאים בירושלים העבירה מספר מכתבים לרשות השידור ובהם היא דרשה כי הרשות תחזור בה מצעדיה לאלתר וכי תפרסם את השיקולים למהלך הפיטורים. בין היתר טוענת האגודה להתנהלות לא תקינה המעלה חשש להחלטה שנובעת משיקולים זרים.

אופן קבלת ההחלטה על סיום המינויים בפועל של שקד ומצליח נעשתה, כך טוענת האגודה, ב"חוסר תום-לב קיצוני. התירוץ ששימש לקבלת ההחלטה היה דוח מבקר המדינה, שביקר את המינויים בפועל ברשות. אין חולק כי מדובר ברעה חולה, ששורשיה נעוצים בין היתר בהיעדר גופים מוסמכים ברשות השידור. אלא שדוח מבקר המדינה לא ביקש לתקן עוול בעוול, והחלפת מינוי זמני אחד במינוי זמני אחר, כפי שמבקשת רשות השידור לעשות, הוא שעומד בסתירה לדוח המבקר".

לבסוף, הודיעה האגודה כי באם הרשות לא תעביר לידיה עד יום שלישי הקרוב את את הסיבות להחלטה להפסיק את המינויים היא תנקוט בצעדים משפטיים וכן תממש צעדים ארגוניים.

מרשות השידור לא נמסרה תגובה לתוכן הידיעה.