פורסם המכרז לשלב ב' בשוק הסיטונאי ב-1.5 מיליארד שקל

בשלב זה המכרז הוא לבנייה של 4 מגדלים בני 45 קומות שיכללו ביחד 1,200 דירות ■ המגדלים צפויים להיבנות כמגדלי יוקרה, וממרבית הדירות ישתקף נוף לים

פורסם היום המכרז לשלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי בתל אביב, הכולל זכויות במגדל אחד מתוך הארבעה והוא המגדל הצפוני הצמוד לשדרות החשמונאים, בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד שקל. המועד האחרון להגשת ההצעות הוא 1 באוגוסט. כזכור, על הכוונות לפרסם את המכרז פורסם ב"גלובס" בחודש שעבר.

בעלי הקרקע הם עיריית תל אביב (25%) וחברת השוק הסיטונאי (75%), שנמצאת בבעלות תנובה וסוחרי השוק. את תהליך המכירה מנהלים שי אבא, מנהל השקעות בכיר באייפקס, עו"ד דיויד אמיד ממשרד עורכי הדין ש. בירן ואלי לוי, מנהל אגף הנכסים בעיריית ת"א.

כידוע, שלב א' של המתחם שווק בשנה שעברה במכרז בו זכתה קבוצה המורכבת מהחברות גינדי השקעות, האחים משה ויגאל גינדי ורבוע כחול נדל"ן, תמורת 1.5 מיליארד שקל. שלב א' של המתחם כולל את שטחי הבנייה המרקמית, שלאור תוכנית העיצוב האדריכלי המעודכנת ניתן לבנות בהם עד כ-800 יחידות דיור ב-10 בניינים וכן את מגרש 6, שעליו ניתן לבנות 15 אלף מ"ר משולב של מסחר ומגורים.

בנוסף כולל שלב א' של המתחם קניון ומבני ציבור כמו גני ילדים, בית ספר, קאנטרי קלאב, מוזיאון לאומנות ופארק ירוק. בשטח שלב א' משווקת קבוצת גינדי-רבוע כחול (שביחד נקראת "מגדלי לב תל אביב") מאז אוקטובר האחרון את הפרויקט הידוע בשם "גינדי תל אביב" שקיבל בחודש שעבר היתר חפירה ודיפון. מתוך כלל הדירות כולל שלב א' גם 56 דירות בהשכרה מוזלת לשמונה שנים לפי מחיר הנמוך ב-30% ממחיר השוק.

ארבעת המגדלים המתוכננים בשלב ב' של המתחם יתנשאו לגובה של 45 קומות כל אחד ויכללו ביחד 1,200 דירות, בשטח כולל של 176 אלף מ"ר. המגדלים צפויים להיבנות כמגדלי יוקרה וממרבית הדירות ישתקף נוף לים.

בד בבד נמשכים המגעים שמנהלת תנובה, מבעלי מתחם השוק הסיטונאי, למכירת מגרש המחלבות, סמוך למגדלי עזריאלי בתל אביב. כזכור, תנובה העניקה לחברות פאנגאיה נדל"ן ואלקטרה השקעות תקופת משא ומתן בלעדי (‏No Shop‏) כשהיקף העסקה הינו 565 מיליון שקל. במגרש זה ניתן להקים משרדים, מגורים ומסחר בהיקף של 125 אלף מ"ר.