משכורות ושביעות-רצון: כמה מרוויחים בגוגל ובפייסבוק?

חברת המחקר פיי-סקייל מפרסמת דוח שנתי על חברות הטכנולוגיה המובילות: השכר בגוגל הגבוה ביותר, והעובדים הכי מרוצים ■ ב-HP העובדים הכי פחות מרוצים ומרוויחים הכי מעט

חברת המחקר פיי-סקייל, המתמחה בניתוח משכורות ושביעות רצון של עובדים מהמעסיקים שלהם, מפרסמת את הדוח השנתי שלה אודות חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם הכולל בין היתר חברות כמו גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט ודל.

מהדוח עולה כי בגוגל לא רק כיף לעבוד במשך היום, אלא גם כיף בחשבון הבנק בסוף החודש. מבחינת השכר בחברות הטכנולוגיה המובילות - בגוגל תרוויחו הכי הרבה - המשכורות השנתיות בחברה נעות בין 69,447 ל-116,993 דולר. בתחתית רשימת השכר נמצאת חברת המחשבים HP, שם העובדים מרוויחים הכי פחות ביחס לשאר החברות.

בנוסף, העובדים ב-HP הם העובדים הכי פחות מרוצים ממקום עבודתם. לעומתם, העובדים המרוצים ביותר נמצאים בפייסבוק אך הם גם נמצאים תחת הכי הרבה לחץ.

בפייסבוק המשכורות השנתיות נעות בין 49,311 ל-108,449 דולר. ממוצע גיל העובדים ברשת החברתית הוא הנמוך ביותר ועומד על 26 בלבד, בהשוואה ל-36 בשאר החברות. נתון זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהגיל של מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, הוא 27 בלבד.

העובדים ב-IBM נוטים להישאר לאורך זמן בחברה - 8 שנים בממוצע, לעומת שנתיים בממוצע בשאר החברות, מה שיכול להסביר את הגיל הממוצע בחברה שעומד על 44.

במעמד האישה עדיין טעון שיפור בחברות הטכנולוגיה: בממוצע רק 25% מכלל העובדים הן נשים לעומת 50% בחברות אחרות.