בנצי ליברמן - המוביל להחליף את אייל גבאי במשרד רה"מ

ליברמן הוא מנכ"ל מינהלת תנופה (לשעבר סל"ע) המסייעת למפוני גוש קטיף

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את מועמדותו של מנכ"ל מינהלת תנופה (לשעבר סל"ע) המסייעת למפוני גוש קטיף, בנצי ליברמן, לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה - כך נודע ל"גלובס".

כפי שנחשף ב"גלובס", בשבוע שעבר הודיע מנכ"ל המשרד, אייל גבאי, על עזיבתו. מאז נערכים בלשכת ראש הממשלה למציאת מחליף שיסכים להיכנס לתפקיד באמצע הקדנציה וללוות את פעילות המשרד וראש הממשלה עד לבחירות.

ההעדפה הברורה של נתניהו היא מנכ"ל המיומן במהלכים הבירוקרטיים במשרדי הממשלה בכלל ובלשכות השרים בפרט, ובתנאי שהוא בעל רקע וניסיון כלכלי- כספי בולט. האידיאלי עבורו הוא יוצא אוצר בכיר ברמה של ראש אגף או סגנו. אולם הוא מתקשה למצוא כזה, בעיקר כי אלה אותם הוא מעדיף, כבר יושבים היטב בתפקידים בכירים במגזר העסקי.

מועמדותו של ליברמן, שכיהן כראש המועצה האזורית שומרון במשך עשור וכיו"ר מועצת יש"ע במשך חמש שנים, מגלה כי נתניהו מבקש לקרוץ לקולות הימין שאיבד עם נאום בר אילן שבו קרא להקמת שתי מדינות לשני עמים ובתקופת הקפאת הבניה ביהודה ושומרון. ב-2009 מונה ליברמן על-ידי נתניהו למנכ"ל מינהלת סל"ע ומיד עם כניסתו לתפקיד שינה את שמה למינהלת "תנופה", מאחר שהמפונים לא אהבו את השם שעסק בפינויים וכן כי רצה לבטא תנועה קדימה.

כיו"ר מועצת יש"ע הוביל ליברמן את הקו הממלכתי במאבק נגד הפינוי כולל ההחלטה שלא לפרוץ את הגדרות בכפר מימון בעת הפינוי.

ליברמן נחשב מקורב לנתניהו ולמנכ"ל המשרד היוצא, אייל גבאי. שמו עלה לתפקיד לאחר שבמהלך תפקידיו התנסה בעבודה אל מול משרדי הממשלה השונים ובהם שיכון, אוצר, משפטים ומנהל מקרקעי ישראל ונאלץ לפתור בעיות עקרוניות ולמצוא פתרונות רוחב.

מתקשורת ראש הממשלה נמסר: "מכיוון שאייל גבאי לא הודיע על עזיבתו לא נשקלות מועמדויות לתפקיד".