נטבוק-טאבלט של דל - בעיה במערכת ההפעלה

השילוב של נטבוק וטאבלט נשמע נהדר, אך במציאות לא עובד טוב - לאו דווקא בגלל העיצוב של דל, אלא בגלל מערכת ההפעלה ווינדוס 7 של מיקרוסופט ■ נראה שהמוצר הזה היה עובד טוב יותר עם מערכת הפעלה המתאימה לטאבלט

הנטבוקים כמעט שנעלמו מהמדפים, לאחר שהלקוחות הבינו שמדובר במחשב נייד חלש מאוד, שבדרך כלל מספק את המשתמש רק כמחשב שני. הטאבלטים מהווים תחליף נוח למי שמעוניין במוצר לצפייה בסרטים, גלישה באינטרנט והפעלה של אפליקציות רבות.

* עיצוב: דל מציעה פתרון נועז בדגם הזה, שמשלב גם נטבוק וגם טאבלט. המסך בגודל של 10.1 אינץ', כאשר במצב רגיל נראה כמו נטבוק רגיל, אולם נגיעה קלה על המסך מאפשרת לסובב אותו 180 מעלות ולהפוך אותו לצד השני, וכך מתקבל טאבלט, כאשר המקלדת הופכת לגב של המחשב הזה. השילוב של נטבוק וטאבלט נשמע נהדר, אך במציאות לא עובד טוב - לאו דווקא בגלל העיצוב של דל, אלא בגלל מערכת ההפעלה ווינדוס 7 של מיקרוסופט. המערכת הזו אולי יכולה לעבוד במחשבים שולחניים עם מגע, אבל כאשר מדובר בטאבלט, המשתמש רוצה נוחות גבוהה וכאן מיקרוסופט לא מאפשרת לנווט בקלות בעמודי אינטרנט או באופן כללי לבצע שיטוטים בתוך המערכת רק עם האצבעות. אפילו המקלדת הווירטואלית תופסת חצי מסך במצב אופקי והיא לא מספיק ידידותית. בדל ניסו לפתור את הבעיה של הווינדוס עם ממשק משלהם להפעלה של יישומים למוזיקה, סרטים וגלישה באינטרנט עם אקספלורר של מיקרוסופט.

* חומרה: מבחינת ביצועים מדובר בנטבוק שלא מציע יכולות חזקות והאיטיות מורגשת במערכת. המעבד הוא אטום כפול ליבה של אינטל מסוג N550 במהירות 1.50 ג'יגה הרץ והזיכרון הפנימי הוא 2 ג'יגה מסוג DDR3. הכונן הקשיח הוא בנפח 320 ג'יגה ויש כאן גם בלוטות', אינטרנט אלחוטי ו-2 כניסות USB (אין HDMI).

* סאונד: רמקולים באיכות טובה בשביל מחשב יחסית קטן.

* משקל: קצת כבד למוצר מהסוג הזה - 1.54 ק"ג.

* סוללה: מחזיקה כשעתיים וחצי עם חיבור אינטרנט אלחוטי בביצועים הגבוהים.

* בשורה התחתונה: הקונספט מעניין, אבל נראה שהמוצר הזה היה עובד טוב יותר עם מערכת הפעלה המתאימה לטאבלט.

* מחיר: 2,780 שקל.

* ציון: 6.5.