רמי לוי ישיק בקרוב מותג פרטי בשם "רמי לוי"

המותג החדש ישווק ברשת רמי לוי שיווק השקמה במקביל למוצרי המותג הפרטי של "הרשת הרביעית" ■ לוי: "אנצל את כוח הקנייה שלי כדי להגיע למחיר זול עבור הצרכן"

רשת רמי לוי שיווק השקמה תשיק בקרוב מותג פרטי ברשת שייקרא "רמי לוי" - כך נודע ל"גלובס". הרשת נמנעה עד כה מהשקת מותג פרטי בשל הסכם שיש לה עם חברת "ברנד פור יו", האחראית לניהול "המותג" שמשמש כמותג פרטי של חברי הרשת הרביעית. הסכם זה מנע מרמי לוי להשיק מותג פרטי עד שנת 2015.

בהתאם לסיכום בין הצדדים רמי לוי יוכל להקים מותג פרטי בתמורה להארכת ההסכם עם חברת ברנד פור יור, בחמש שנים נוספות. הארכת ההסכם מבטיחה את המשך שיווק מוצרי "המותג" גם ברשת רמי לוי שיווק השקמה, וזאת במקביל לשיווק המותג הפרטי של רמי לוי.

"המותג", שנוסד בשנת 2005, הוא פרי יוזמה של חברי הרשת הרביעית וחברת ברנד פור יו. הרעיון היה להקים מותג פרטי שישווק בשש רשתות שיווק הכוללות מלבד רמי לוי שיווק השקמה את רשת ויקטורי, עזרא דוש, מחסני השוק ומחסני להב. רמי לוי הצטרף לרשת הרביעית בייסוד "המותג" כשרשת רמי לוי שיווק השקמה הייתה בחיתוליה ועוד בטרם הנפקת הרשת בבורסה.

"בזמנו חיפשנו כוח קנייה מול הספקים ולכן הלכנו ל'מותג'. היום הגעתי למצב שמחזור מכירות שלי מאפשר לי לייצר מותג פרטי ולנצל את כוח הקנייה שלי כדי להגיע למחיר זול עבור הצרכן", מסביר לוי.

תחת "המותג" משווקים היום 800 מוצרי מזון וצריכה בהיקף מכירות שנתי של כ-280 מיליון שקל. שיווק "המותג" הורחב מאז גם לרשת "ביג זול" המונה שבעה סניפים וכן, הוחל ביצוא המוצרים לשוק היהודי הכשר באנגליה ובבלגיה.

לפני כשנה היחסים עם "ברנד פור יו" הידרדרו למחלוקת משפטית כאשר החברה תבעה את כלל הרשתות החברות ברשת הרביעית בטענה שמוצרי "המותג" אינם מוצגים במדפי הרשתות על-פי התחייבותם בהסכם. הרשת הרביעית טענה מנגד כי "ברנד פור יו" "גוזרת קופונים" מהספקים מאחורי הגב של חברי הרשת הרביעית. לפני ימים אחדים הגיעו הצדדים לפשרה ולפיה התביעות ההדדיות יוסרו בתמורה להארכת ההסכם לשיווק "המותג" בחמש שנים נוספות.

לדבר רפי שפר, מנכ"ל ומבעלי ברנד פור יו, הוסכם גם כי "אנחנו זכאים לעמלות מהספקים בגין העבר ובגין העתיד".

לפי הערכות, רמי לוי יפעל לייסוד מותג פרטי במגוון רחב מאוד של קטגוריות וזה צפוי להימכר במחיר זול יותר בהשוואה למותגים פרטיים אחרים.