אקסלנז קיבלה אישור ל-3.75 מיליון שקל מהמדען הראשי

אקסלנז החלה השנה בפיתוח הגרסה המשופרת של ה-BreathID ולהערכת החברה כספי המענק יתמכו ויסייעו לאקסלנז בפיתוח מכשיר BreathID מתקדם יותר

חברת אקסלנז , המפתחת ומשווקת מכשור רפואי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, קיבלה אישור לתקציב פיתוח מהמדען הראשי בסכום של 3.75 מיליון שקל לטובת תוכנית פיתוח של הדור הבא של מכשיר ה-BreathID. בהתאם לאישור, יינתן לאקסלנז מענק לפי שיעור השתתפות של 30% מהוצאות המחקר והפיתוח.

אקסלנז החלה השנה בפיתוח הגרסה המשופרת של ה-BreathID ולהערכת החברה כספי המענק יתמכו ויסייעו לאקסלנז בפיתוח מכשיר BreathID מתקדם יותר הכולל חדשנות, פונקציונאליות ובעלות ייצור נמוכה משמעותית. באקסלנז מעריכים כי המכשיר החדש יאפשר לחברה ליהנות מהגדלת כמות הבדיקות ומרווחיות גבוהה יותר.

מערכת ה- BreathIDנועדה לשמש כחלופה בלתי פולשנית וזמינה, במסגרתה מבוצעת בדיקה לאבחון מחלות כבד ומחלות בדרכי העיכול, וכן להתוויית הטיפול המומלץ ולביצוע מעקב אחר מחלות שונות. לחלק מהבדיקות שיכולות להיות מבוצעות על ידי מערכת ה-BreathID לא קיימות כיום בשוק הרפואי בדיקות חלופיות אחרות בהן ניתן לעשות שימוש באופן שגרתי.

מנכ"ל אקסלנז, סטיבן איתן, אמר היום כי "לאקסלנז תוכניות מחקר וטיפול במגוון רחב של בעיות בתפקודי קיבה וכבד. אנו רואים אימוץ נרחב של מערכות ה- BreathID לאיתור ואבחון חיידק ה- H.Pylori ותוצאות המחקרים החדשים מחזקות עוד יותר את חשיבותן של מערכות ה- BreathID כפלטפורמה טכנולוגית פורצת דרך לאבחון נשימה בדרך בלתי פולשנית ובמחלות שונות".