אופציה 7 של מודיעין הוארכה ל-17 ביולי - ומזנקת ב-35%

בשוק ממתינים לפירסום תוצאות הסקרים הסיסמיים התלת מימדיים ברשיונות "שרה" ו"מירה" בימים הקרובים ■ אופציה 7 ומחיר בתוספת מחיר המימוש משקפת פרמיה של כ-7%

אופציה 7 של מודיעין מזנקת היום (ב') בשיעור חד, לאחר שהמסחר בה הופסק עם דיווח החברה לבורסה על כך שבית המשפט המחוזי בת"א קיבל את הבקשה להסדר לפיו ישונו תנאי כתבי האופציה כך שתקופת המימוש שלהם תוארך עד ל-17 ביולי 2011. גם האופציה וגם יחידת ההשתתפות של מודיעין מזנקות תוך שהן מרכזות מחזורים גדולים.

נזכיר כי בתחילת יוני עוד נסחרה האופציה ברמה של אגורה בודדת כאשר המחזיקים בה, מרביתם פרטיים, סברו כי היא תפקע עוד לפני שיפורסמו תוצאות הסקרים הסייסמיים התלת מימדיים שנערכו ברשיונות "שרה" ו"מירה", אשר אמורים להיות מפורסמים בימים הקרובים, בהן מחזיקה שותפות חיפושי הנפט והגז של צחי סולטן ו-IDB של נוחי דנקנר בכ-19.2%.

נציין כי מחיר המימוש של האופציה הינו 3.7 אגורות ומחיר האופציה לאחר פירסום ההודעה היום מזנק בכ-35% לרמה של 2.29 אגורות, כך שהמחיר הכולל של האופציה הממומשת הינו 5.99 אגורות. לעומת זאת מחירה של יחידת השתתפות של מודיעין בבורסה עולה היום ב-5.6% ל-5.6 אגורות. מכאן שהמחיר הנוכחי של האופציה שמועד פקיעתה הוארך ל-17 ביולי משקף פרמייה של כ-6.9%. הפרמיה אותה מוכנים לשלם כעת בשוק נובעת מהארכת מועד הפקיעה ומהציפיה לפירסום תוצאות הסקרים הסיסמיים, אשר במידה ויהיו טובים כפי שנרמז לאחרונה, עשויים להקפיץ את מחיר יחידות ההשתתפות בשיעור ניכר.

נציין כי מימוש מלא של כל האופציות צפוי להגדיל את קופתה של השותפות המוגבלת בקרוב ל-150 מיליון שקל, כך שהגדלת הקופה תחסוך מהשותפות את הצורך לגייס הון בעתיד הקרוב על-מנת לממן את פעילות החיפושים, בין היתר ברישיונות הימיים שבהם היא מחזיקה, "מירה" ו"שרה".

נזכיר כי באסיפה שערכה השותפות בסוף מאי התנגדו הגופים המוסדיים המחזיקים במודיעין להאריך את האופציה מחשש לדילולם.

במסגרת הריאיון שנערך עמו לפני כשבוע בכנס כלכלי נשאל נמרודי לגבי הדחיות בפרסום תוצאות הסקרים הסיסמיים התלת-ממדיים ברישיונות "מירה" ו"שרה", והתשובה שלו, שלפיה היה צריך לשלוח את הסקרים לעיבוד מחודש לצורך ניקוי רעשים, לא השאירה הרבה מקום לספק לגבי התוצאות שלהם: "הבדיקות הוכיחו שהיה שווה גם לנקות את הרעשים וגם לחכות. ככל שהעמקנו בשרה ובמירה, הגענו למסקנה שכמו חמין, עדיף לתת לזה להתבשל לאט, ולא למהר". בהמשך מסר נמרודי כי הדוח עם תוצאות הסקרים צפוי להתקבל מחברת "נדרלנד" לקראת סוף חודש יוני, וגם נתן לוחות זמנים להמשך.

נימרודי הוסיף אז גם "חתמנו על חוזה ואסדת קידוח, שמחייב אותנו לשלם סכום 'קטן', 160 מיליון דולר. חתמנו על זה כי אנחנו מאמינים שצריך לקדוח מיד, והקידוח צפוי להיות בסוף דצמבר השנה או בתחילת ינואר בשנה הבאה".

וכאילו לרמוז לתוצאות הסקרים, סיפק נמרודי דימוי נוסף: "אתה לא מזמין מוהל לעשות ברית לבן שלך אם אתה לא בטוח שיש לך בן, במיוחד אם המוהל הזה רוצה 160 מיליון דולר על הברית".