סלולרי של סוני אריקסון - מסך קטן, מקלדת נוחה

ה-X10 mini pro מתאים למשתמשים שרוצים טלפון מגע עם מערכת ההפעלה של אנדרואיד מבית גוגל, במכשיר קטן שלא יתפוס הרבה מקום בכיס ולא עולה הרבה מדי

קשה למצוא טלפונים שהם לא סמארטפונים, כך שגם צרכנים שלא ממש רוצים מכשיר מתוחכם נאלצים לבחור טלפון כזה. סוני אריקסון מנסה למצוא פתרון למשתמשים האלו שרוצים טלפון מגע עם מערכת ההפעלה של אנדרואיד מבית גוגל, במכשיר קטן שלא יתפוס הרבה מקום בכיס, המרגיש כמו מכשיר פשוט ולא עולה הרבה מדי.

דגם זה הוא אחיו הגדול של דגם X10 mini שכבר נמכר תקופה מסוימת בארץ. ההבדל הגדול בין המכשירים הוא מקלדת נשלפת המתחבאת בגב המכשיר. כדי להשתמש בה יש להחזיק את הסלולרי בצורה אופקית ולשלוף אותה. ההקלדה יחסית נוחה ביחס לגודלה.

* מסך: לדגם המיני פרו יש מסך בגודל 2.6 אינץ' באיכות בינונית - שזה ממש ממש קטן לעומת כל טלפון חכם אחר. הגודל הפיזי של המסך אולי משרת את גודל המכשיר, אבל הוא לא מספק את פלטפורמת ההקלדה הכי נוחה וכאן המקלדת הפיזית פותרת את הבעיה הזו. היתרון במסך הוא שהמכשיר קטן. החיסרון הוא שקשה לגלוש הרבה באינטרנט או לקרוא ולכתוב מיילים.

* ממשק: המיני פרו מגיע עם אנדרואיד בגרסה 2.1, כאשר בסוני אריקסון הוסיפו מעליו ממשק משלהם, שלא משאיר הרבה סימנים למערכת ההפעלה המקורית. בחברה שילבו הרבה אייקונים קטנים בצדדים הקיצוניים של כל חלקי המסך. האייקונים האלו ניתנים להתאמה ומאפשרים גישה נוחה ליישומים שונים, כמו תיבת הדואר, ספר הטלפונים או הודעות. למכשיר יש גם 3 כפתורים פיזיים לכניסה לתפריט, הגדרות וחזרה. באופן כללי מדובר בחוויית ממשק מאוד נוחה, שמתאימה למי שנרתע מסמארטפונים.

* משקל: למרות שמדובר במכשיר קטן, המשקל שלו עומד על 120 גרם (לעומת 88 גרם של המיני הרגיל). המכשיר עצמו גם קצת עבה.

* מצלמה: 5 מגה פיקסל, פוקוס אוטומטי ופלאש. הממשק מסתכם בבחירה של מספר מצבי צילום כמו ספורט ומאקרו. אין אופציה לזום בעת הצילום. איכות התמונה יותר מסבירה, אולם הווידיאו פחות מוצלח.

* יכולות נוספות: התקן GPS פנימי, WiFi וסוללה חלשה.

* בשורה התחתונה: מתאים למי שמחפש מכשיר קטן עם מסך מגע ויכולות של סמארטפון במחיר לא גבוה.

* מחיר: 1,200 שקל בדינמיקה סלולר, 1,450 שקל בחנות של סוני אריקסון בקניון איילון ברמת גן.

* ציון: 8.5.