צפו בתמונות: הפורד אקספלורר החדש נחת בארץ

באקספלורר החדש מקום ל-7 נוסעים, מנוע 290 כ"ס ושלל מערכות אלקטרוניות ■ דגם הבסיס יעלה 240 אלף שקל

חברת דלק מוטורס השיקה היום (ב') בישראל את הדור החדש של רכב הכביש-שטח הגדול של פורד - האקספלורר. ברכב מקום ל-7 נוסעים, והוא בנוי על מרכב חדש במתכונת של רכב כביש עם הפחתה במשקל הכללי, בפליטה ובתצרוכת הדלק.

האקספלורר החדש מגיע לארץ עם מנוע V6 בנזין חדש בהספק 290 כ"ס עם מומנט של כ-35 קג"מ ותיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. כמו כן, הרכב מצוייד בשלל מערכות טכנולוגיות מתקדמות.

בין המערכות הטכנולוגיות שתוכלו למצוא, מערכת מבוססת רדאר למעקב אחרי "הנקודה המתה" בזווית צד-אחור, מערכת שיוט מסתגלת מבוססת רדאר, מערכת מולטימדיה ותקשורת מבוססת מגע עם אופציה להורדת אפליקציות מהאינטרנט, מערכת לסיוע אוטומטי בחנייה ועוד. באגף השטח מצויד הכלי בבורר אלקטרוני להתאמת תגובת מערכות הרכב לסוגי שטח שונים ועוד.

מערך הדגמים כולל גרסה עם הנעה לשני גלגלים בלבד - WD2 ברמת גימור SEL - ושתי גרסאות go vbgv 4WD ברמות גימור XLT ו-LIMITED. רמת הגימור הבכירה, LIMITED, כוללת את ההיצע המלא של כל האופציות האפשריות המוצעות בשוק האמריקני.

הרכב מתומחר אגרסיבית במחירים שחותכים משמעותית את המתחרים המיידיים בפלח בסיוע הדולר הנמוך. דגם הבסיס עם הנעה לשני הגלגלים יעלה כ-240 אלף שקל ואילו דגמי ההנעה הכפולה יעלו 270 אלף שקל ו-310 אלף שקל בהתאם לרמת הגימור.