הצעת חוק על בריאות התלמיד בישראל: "30% לא מחוסנים"

הצעת חוק להפסקת מיקור החוץ של אחריות בריאות התלמיד והשבתה למשרד הבריאות הוגשה היום ■ בהסבר נכתב: "בתום עשור וחצי של הפרטה, אפשר לקבוע בוודאות כי היא נכשלה"

הצעת חוק להפסקת מיקור החוץ של אחריות בריאות התלמיד והשבת האחריות על תחום זה לידי המדינה באמצעות העסקתן דרך משרד הבריאות, הוגשה היום (ב').

ההצעה מגיעה בעקבות נתונים קשים שהתפרסמו השבוע בדבר עשרות אחוזים מן הילדים שלא חוסנו בידי הזכיינית התורנית - חברת נטלי. לדברי ח"כ שלי יחימוביץ', אשר הייתה חתומה בכנסת הקודמת על הצעה דומה, "יש להצעה המונחת הפעם סיכוי גבוה לעבור את משוכת החקיקה... לכל ברור כעת שהפרטת השרות היא כשלון מוחלט ומתמשך המסכן את חיי הילדים...".

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי בתום עשור וחצי של הפרטה, אפשר לקבוע בוודאות כי ההפרטה, ובצידה הקיצוצים השיטתיים, התבססו על תחשיב כלכלי מעוות, שטחי וקצר טווח, קיצוץ אשר עלה ביוקר - שמביא להרס שיטתי של הרפואה המונעת שהייתה תפארתה של מדינת ישראל, ומסכן את חיי הילדים".

דברי ההסבר סוקרים קצרות את פסיקות בית המשפט העליון אשר התרחשו במהלך עשור וחצי מאז שהשירות הופרט, ומראים את כברת הדרך שעשה העליון מאז שקבע שמיקור החוץ אינו עומד בסתירה לאחריות המדינה, ועד לפסיקות האחרונות המעמידות בסימן שאלה גדול את המשך ההפרטה, נוכח תוצאותיה הקשות. בין היתר, עולים ממצאים חמורים על אי מתן חיסונים ל-30% מהתלמידים בישראל.

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת יחימוביץ', חיים כץ (ליכוד), משה מוץ מטלון (ישראל ביתנו), שלמה מולה (קדימה), יצחן וקנין (ש"ס), דב חנין (חד"ש) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי).