ארה"ב: אין לנו דעה לגבי האשמות מצרים כלפי אילן גרפל

דובר משרד החוץ האמריקני: אנו מאמינים שלמצרים יידרשו כמה ימים לניהול חקירה ■ מצב בריאותו של גרפל טוב

משרד החוץ האמריקני מסרב לחוות דעה לגבי ההאשמות שהעלו שלטונות מצרים נגד אילן גרפל, חייל צה"ל לשעבר שנעצר בקהיר בחשד ששימש מרגל של המוסד. זאת, בניגוד לגורמים רשמיים בישראל שדוחים בזלזול את ההאשמות כאילו גרפל שימש מרגל בקהיר.

דובר הסטייט דיפרטמנט, מארק טונר, אמש אמש (ב'), בתדרוך היומי לעיתונאים, בתשובה לשאלה האם הוא סבור שגרפל אשם או חף מפשע: "לא. אין לנו שום דעה (על כך) בשלב זה. כלומר, המצרים מנהלים חקירה ואנו נחכה ונראה מה יהיו תוצאותיה".

לדבריו, הממשל מאמין עתה שלמצרים יידרשו כמה ימים כדי להשלים את החקירה ולפרט את ההאשמות נגד גרפל.

"אנו מודעים לכך שהאזרח האמריקני אילן חיים גרפל נעצר ב-12 ביוני ע"י השלטונות המצריים", אמר הדובר. "פקיד קונסולרי (אמריקני) ביקר את גרפל ב-13 ביוני במשרדו של התובע המצרי. אנו יכולים לאשר שמצב בריאותו טוב. משפחתו של גרפל מודעת למעצר ואני מפנה את העיתונאים לשלטונות מצרים כדי לקבל מידע על האשמות נגדו".

טונר ציין, כי הקונסוליה בשגרירות ארה"ב בקהיר פועלת עתה כפי שמקובל בעקבות מעצרו של כל אזרח אמריקני: היא מעניקה לגרפל שירותים קונסולריים ופועלת מול השלטונות כדי לוודא שהעצור יקבל יחס הוגן, לפי החוק המקומי. הקונסוליה גם מספקת לעציר מידע על המערכת המשפטית המקומית ומפשטת קיום תקשורת בין העציר לבין משפחתו וידידיו, אמר הדובר.