טבע תקבל אשראי בסך 4 מיליארד ד' למימון רכישת ספלון

בנק HSBC יוביל רשימה של בנקים שהשתתפו במימון ■ טבע וספלון נדרשו בפעם השנייה להעביר מידע למחלקת המסחר הפדרלית בארה"ב על עסקת הרכישה

טבע הודיעה אמש לבורסה כי תקבל הלוואה של 4 מיליארד דולר למימון עסקת הרכישה של חברת ספלון. סכום הרכישה הכולל מסתכם ב-6.8 מיליארד דולר.

בנק HSBC יוביל רשימה של בנקים שהשתתפו במימון וביניהם BNP Paribas, ברקליס קפיטל, סיטיגרופב, קרדיט סוויס, גולדמן זאקס, J.P.מורגן, בנק הפועלים, בנק לאומי, רויאל בנק קנדה.

בתוך כך הודיעו טבע והחברה הנרכשת ספלון כי כל אחת מהן נדרשה להעביר בנפרד מידע נוסף על עסקת הרכישה למחלקת המסחר הפדרלית בארה"ב (FTC). מדובר כבר בדרישה שנייה של ה-FTC להצגת מידע. הצפי לסגירת העסקה הוא ברבעון השלישי של 2011.

נזכיר כי טבע, בניהולו של שלמה ינאי, הודיעה לפני כחודש על רכישת ספלון - שמפתחת תרופות מקוריות בתחום מערכת העצבים המרכזית, הטיפול בכאב והאונקולוגיה - תמורת 6.8 מיליארד דולר. בשבועות האחרונים ניסתה חברת Valeant הקנדית להשתלט על ספלון, אך טבע הציעה הצעה גבוהה יותר. במסמך מפורט שהעבירה טבע ל-SEC (רשות ניירות הערך האמריקנית) על הרכישה, עולה כי טבע מבטיחה לעצמה פיצוי נאה במידה שספלון תבטל את הרכישה, אם תקבל הצעה גבוהה יותר מהצעתה של טבע.

הקנס שספלון תשלם לטבע במקרה כזה יגיע ל-275 מיליון דולר (כ-4% מהיקף העסקה). במצגת שצורפה לשיחת הוועידה אשר ערכו שתי החברות לאחר הודעת הרכישה, מצויים פרטים נוספים. טבע מתכננת להשאיר בקופתה מעל מיליארד דולר במזומן לאחר השלמת הרכישה, ומציינת שהגמישות במאזן "מספקת נזילות להזדמנויות אסטרטגיות עתידיות".