דניה סיבוס מכרה 75% מכביש 431 תמורת 208 מיליון שקל

‎‎המניות יימכרו לקרן תשתיות ישראל בניהולו של ירון קסטנבאום ■ דניה סיבוס תרשום רווח של 75 מיליון שקל ורווח לפי מס משיערוך המניות שנותרו ברשותה של כ-25 מיליון שקל‏ נוספים

דניה סיבוס , חברה בת של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, השלימה היום את העסקה למכירת 75% מחברת נתיבי היובל (המחזיקה בכביש 431) לקרן תשתיות ישראל, בניהולו של ירון קסטנבאום, תמורת 207.6 מיליון שקל.

בעקבות השלמת העסקה תרשום דניה בדוחותיה הכספיים לרבעון השני רווח לפני מס של כ-75 מיליון שקל, ונוסף לכך תרשום רווח לפני מס משערוך יתרת המניות שנשארו בבעלותה (25%) של כ-25 מיליון שקל נוספים.‏ בתגובה לידיעה זינקה היום מניית דניה סיבוס ב-5% נכון לזמן כתיבת שורות אלה.

‏כביש 431 הוא דרך פרברית מהירה המקשרת בין כביש מס' 20 (נתיבי איילון דרום) במערב, לבין כביש מס' 1 (ירושלים-ת"א) במזרח, מדרום לראשל"צ ורמלה. אורך הכביש 23 ק"מ, כולל 12 מחלפים. בשנת 2005 זכתה נתיבי היובל במכרז להקמת הכביש, ובשנת 2031 הכביש יעבור לידי המדינה. הסגירה הפיננסית הושלמה שנה לאחר מכן, ובתחילת 2009 נפתחה התנועה בכביש. הזיכיון הוא עד שנת 2031.

‏בניית הכביש לוותה באירועים רבים שטלטלו את החברה. דניה הייתה רושמת בגין כביש 431 רווחים בדוחות הכספיים בהתאם להתקדמות בקצב הבנייה, אך במארס 2008 הפתיעה את שוק ההון, כשפרסמה לפתע אזהרת רווח חמורה לקראת פרסום הדוחות לסיכום 2007. אומדן עלויות הביצוע של העבודות הקבלניות היה גבוה בהרבה מכפי שהחברה תכננה, ההפסדים גדלו, ושחקו את ההון העצמי של החברה.

‏בעקבות המצב הגבירה החברה האם אפריקה ישראל את מעורבותה בחברה הבת: ההנהלה הוחלפה, הוקמה ועדת בדיקה, שונו נהלים, הוזרם הון וזרוע הקבלנות של אפריקה ישראל חזרה בהדרגה לפסים של יציבות.

‎‎כבר לא דירקטורית

‏‎בתוך כך נציין, כי צביה לבייב אלאזרוב, בתו של לב לבייב בעל השליטה באפריקה ישראל, חדלה לכהן היום כדירקטורית בחברת אפריקה מגורים , לאחר תשע שנים בתפקיד.

‏‏לבייב אלאזרוב העתיקה את מקום מגוריה לרוסיה לפני כחצי שנה, והיא מועסקת בחברה הבת אפי פיתוח בתפקיד סמנכ"לית שיווק. עיקר מאמציה מוקדשים לאכלוס פרויקט הדגל של אפריקה ישראל, קניון ‏Afi Mall‏ במוסקבה.‏ ‏‎