תוארך ההתקשרות בין האוצר וחברת יחסי הציבור דן-אורן

זאת על אף ניגוד עניינים שבו מצויה החברה: בעוד שעם לקוחותיה של דן-אורן נמנית ויזה כאל, האוצר מקדם רפורמה בשוק האשראי שפוגעת בחברה המתחרה ישראכרט

משרד האוצר הגיש הבוקר (ג') בקשה להארכת חוזה ההתקשרות עם חברת הייעוץ ויחסי הציבור דן-אורן ב-10 שבועות, על אף ניגוד עניינים שבו היא מצויה: בעוד שעם לקוחותיה של דן-אורן נמנית ויזה כאל, מקדם האוצר רפורמה בשוק האשראי שפוגעת בחברה המתחרה, ישראכרט.

באוצר מאשרים כי ועדת המכרזים של המשרד מודעת לרשימת הלקוחות של החברה, אך טוענים כי מכיוון שהחברה נשכרה עבור ניהול קמפיין המשא-ומתן עם הרופאים, אין בין הדברים כל קשר. הארכת ההתקשרות טעונה אישור של ועדת המכרזים של האוצר וכן של ועדה נוספת באגף החשב הכללי.

פטור ממכרז

ואכן, בחוזה ההתקשרות עימה מופקדת החברה מטעם האוצר על ניהול קמפיין המשבר אל מול הרופאים (דבר שמעלה תהיות האם באוצר סבורים שהמשבר לא יסתיים לפני תום חודש ספטמבר), אולם עד לפני כשבועיים הסתייע משרד האוצר בשירותיה של החברה לא רק עבור ניהול משבר האמון עם הרופאים, אלא גם כחלק ממערך הדוברות שלו לאחר עזיבתו של הדובר שלומי שפר, ויציאתה של סגניתו, סיון כרמון, לחופשת לידה.

את הייעוץ התקשורתי במשרד העניקה עינת אורן, בעלים ומנכ"ל משותף בדן-אורן, ולימור בנאי, יועצת תקשורת בכירה בחברה, ששימשה בעבר כסגנית בכירה לדובר משרד האוצר.

הליך ההתקשרות עם החברה קיבל פטור מוועדת המכרזים של המשרד. באוצר הסבירו כי החברה היא היחידה שעמדה בקריטריונים וללא צורך בחפיפה.

עלות העסקתה של החברה עמד על כ-65 אלף שקל לתקופה זו, אולם לאחר הפנייה שונה הסכום, ול"גלובס" נודע כי עלות העסקתה של החברה ל-10 השבועות הקרובים עומדת עתה על כ-50 אלף שקל.

גורמים באוצר אמרו ל"גלובס" כי "ההתקשרות נעשתה על-פי כל הנהלים הנדרשים".