IDB במגעים למכירת פאנדטק ב-180-150 מיליון דולר

הקבוצה מחזיקה באמצעות כלל תעשיות 58.6% ממניות יצרנית פתרונות התוכנה לבנקים ■ פרמיה של כ-18% על מחיר השוק ■ המגעים נמצאים בשלב של התמחרות בין מספר רוכשים

האם צפוי שינוי בעלות בחברת פאנדטק ? ל"גלובס" נודע שבעלת השליטה בחברה, כלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, נמצאת במגעים לקראת מכירה אפשרית של החזקותיה בפאנדטק (58.6%). אי.די.בי מחזיקה בפאנדטק באמצעות חברת כלל תעשיות - זרוע התעשייה וההיי-טק שלה.

שווי השוק של פאנדטק בנאסד"ק ובת"א הוא 262 מיליון דולר, ושווי ההחזקה של כלל תעשיות (כת"ש) הוא כ-153 מיליון דולר. לפי ההערכות, המו"מ מתקיים למכירת ההחזקות ב-150-180 מיליון דולר - קרי פרמיה של עד 18% מעל שווי השוק.

המגעים נמצאים בשלב של התמחרות בין מספר רוכשים. ככל הידוע לא מדובר בקרנות פרייבט אקוויטי, אלא בחברות מתחרות, חברות תוכנה שמעוניינות להיכנס לפעילות בתחום הפיננסים או חברות שירותי IT. בנק ההשקעות שמוביל את העסקה הוא סיטי.

בשנים האחרונות כת"ש ביצרה את שליטתה בפאנדטק, והגדילה החזקות. נראה שהיא לא תמכור החזקותיה בלי לקבל פרמיה נאה. יו"ר פאנדטק הוא מנכ"ל כת"ש, אבי פישר.

פאנדטק הוזכרה בעבר כמועמדת לרכישה על-ידי מספר חברות. ב-2005, לדוגמה, נודע על מגעים שלא הבשילו למכירה למתחרה TSA. פאנדטק הוקמה ומנוהלת על-ידי ראובן בן-מנחם, והיא מספקת לבנקים ולגופים פיננסיים פתרונות סליקה ועיבוד תשלומים אוטומטיים מאובטחים ובזמן אמת. למעשה, פתרונות התוכנה שלה הם חלק מעסקי הליבה של הבנקים.

כחברה שלקוחותיה מגיעים מתעשיית הפיננסים גם פאנדטק נפגעה מירידה בהכנסות בתקופת המשבר, אך ב-2010 היא חזרה לצמוח ואף העלתה תחזיות מדי רבעון. ברבעון הראשון של 2011 הכנסותיה היו 37.2 מיליון דולר, והיא הרוויחה 2.4 מיליון דולר. ב-2011 היא מצפה לצמיחה של עד 13%.