מבקר המדינה: בדיקת פרשת בועז הרפז תסתיים בקרוב

לינדנשטראוס: "כ-30 איש במשרדי עוסקים בנושא המשט הטורקי" ■ "תוך 3-4 חודשים יפורסם גם הדוח בנושא השריפה בכרמל; המטרה שלנו היא למנוע אסון נוסף בסדר גודל כזה"

"בדיקת פרשת בועז הרפז תסתיים בקרוב. כבר ראינו עשרות עדים, קיבלנו מסמכים רבים, וזו בדיקה מסועפת ומורכבת" - כך אמר היום (ד') מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, במהלך כנס לשכת המבקרים הפנימיים המתקיים בתל-אביב.

לינדנשטראוס התייחס לבדיקת פרשה נוספת המתייחסת למערכת הביטחון - המשט הטורקי שהתקיים לפני שנה: "קרוב ל-30 איש במשרדי עוסקים בנושא, ואנחנו בודקים 3 נקודות עיקריות: מודיעין, פרסום בעולם ותהליך קבלת ההחלטות של ממשלת ישראל". גם במקרה הזה הבטיח המבקר כי הבדיקה לקראת סיום, וכי בקרוב יישלחו טיוטות בעניינה.

נושא נוסף אליו התייחס המבקר הוא השריפה בכרמל: "בשריפה קיפחו את חייהם 44 בני אדם. אנחנו בודקים את עניין האוטובוס, מערכת הכבאות ותהליכי קבלת ההחלטות ערב האירוע, וגם כאן מדובר בעשרות אנשים ממשרדי שבודקים זאת. נפגשנו באופן אישי עם משפחות החללים כדי שישפכו אור על האירוע, ואני מניח שתוך 3-4 חודשים הדוח בנושא יפורסם. המטרה שלנו היא למנוע אסון נוסף בסדר גודל כזה בעתיד", אמר לינדנשטראוס.

במהלך דבריו מחה המבקר על כך שטרם נפתר הסעיף בחוק המאפשר לו לקבל כל חומר הדרוש לו לצרכי ביקורת: "בשנה האחרונה מערימים עלינו קשיים. במשרד האוצר נתקלנו בפרשנות אחרת שלהם לחוק. זה לא בא בחשבון שהמבקר לא יכול להחליט מה ואיך יבקרו אותו. אנחנו מנהלים שיחות בעניין, אבל הן לא מועילות, וכל צד מתחפר בעמדותיו. זה גורם לעיכוב רב ולבעיות בביקורת בכל נושא הכלכלה במדינה", אמר המבקר.