נתן זך: גלעד שליט לעולם לא יחזור הביתה כשהימין בשלטון

המשורר נתן זך על אהוד אולמרט בראיון לרשת ב': "עוד צדיק אחד שעומד למשפט עכשיו" ■ השווה את בחירתו של נתניהו ע"י העם באופן דמוקרטי לבחירה בצוררים כמו היטלר ומוסוליני

המשורר נתן זך אמר בנחרצות בראיון שהעניק לירון דקל בתוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב' כי "גלעד שליט לא יחזור כל עוד הימין בשלטון". זך התבטא בחריפות נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט - "עוד צדיק אחד שעומד עכשיו למשפט" וערך השוואה בין בחירתם של אזרחי ישראל בבנימין נתניהו לראש ממשלה לבחירה בצוררים כדוגמת היטלר, מוסוליני ומאו צה-טונג.

זך מקשר את דבריו לפסוק ביהדות "כל המציל נפש בישראל כאילו הציל עולם ומלואו" ואומר כי "זה היהדות! ולא ללעוג לשלום, לאהבה ולשחרורו של חייל חטוף אחד. זאת אומרת, אם זה יהיה חמישה חיילים זה בסדר, אבל אם זה חייל אחד אז שילך קיבינימט?"

בהתייחסו לעובדה שחמאס הוא זה שמחזיק בגלעד שליט ולא ממשלת ישראל ציין זך ש"הצד השני לא צדיקים גדולים, הם צדיקים קטנים מאוד. מי שרוצח ילדים קטנים בני חמש הוא מנוול יותר גדול מהעצני", אך הדגיש את עמדתו כי "חמאס לא מסרב לשחרר את גלעד שליט - זה משא ומתן. כמה זמן אפשר לנהל משא ומתן על חייל אחד?! אם היו חמישה חיילים כבר היו משחררים אותם, אבל אם זה חייל אחד אז הם חושבים כמו נדב העצני. הוא מבחינתו ינהל את המשא ומתן הזה לנצח וגלעד ימות בינתיים. גלעד נשלח על ידי המדינה והמדינה חייבת להוציא אותו. בגלל העמדה של הימין העסקה שעומדת על הפרק עם החמאס לעולם לא תצא לפעול".

זך חזר והבהיר: "אני רוצה שישחררו את שליט. אם יצטרכו להחזיר 500 אסירים, אז שיחזירו 500. אם הם יהפכו למחבלים אז צה"ל יגן עלינו מפניהם. נחכה עד שיהיה הסכם שלום? מתי יהיה הסכם שלום? כמה זמן ימשכו את המו"מ הזה? בינתיים אני רואה שראש הממשלה נוסע ממקום למקום רק להבהיר שלא יהיה הסכם שלום".

"בבחירות דמוקרטיות לגמרי בחרו בהיטלר"

"אולמרט הוא עוד צדיק אחד שעומד למשפט עכשיו", השיב נתן זך כשהוצגה בפניו שגם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לא הצליח להשיב את גלעד הביתה. "לי לא אכפת אם הממשלה ימנית או לא ימנית, אכפת לי שלא שחררו אותו ואולמרט עומד עכשיו לדין כמו כל ההנהגה שכאן. כולם צריכים לעמוד לדין, בינתיים תפסו רק חלק, אבל חלק כבר יושב בבית סוהר או ישב בבית וסהר בראשות הנשיא הדוגל באהבה שלנו..."

בתגובה לאמירה שבנימין נתניהו נבחר על ידי העם והוא ראש הממשלה של כל אזרחיה אמר המשורר: "נתניהו הוא גם ראש הממשלה שלי והוא נבחר בבחירות דמוקטיות. בבחירות דמוקרטיות לגמרי בחרו את היטלר. אני לא עושה השוואה, אבל בחירות דמוקרטיות העלו את מוסוליני, את היטלר, את סטלין ואת מאו צה-טונג. אני רוצה לראות שמדינה מחזירה את חייליה כמו בעבר אצל רבין, ראש הממשלה ההומני האחרון שהיה לנו".

נתן זך סירב לחזור בו מאמירתו ואמר שוב: "אני לא ערכתי שום השוואה, אבל אני אומר שעם יכול לטעות ולבחור מנהיגים לא ראויים. חלילה לי להשוות את ראש הממשלה למישהו כי אז אני ארד למדרגה של נדב העצני. ובכל זאת, עמים בוחרים לפעמים את האבדון שלהם".