כיבוי סופי: הופסקו שידורי המשדר האנלוגי בטלוויזיה

משקי-בית שקלטו את ערוצים 1 ו-2 באמצעות המשדר האנלוגי יצטרכו לרכוש ממיר DTT

שידורי המשדר האנלוגי האחרון, ששידר לאזור המרכז והשפלה, הופסקו אתמול (ג'). זאת בהתאם לאישור שר התקשורת, משה כחלון, שהורה בעבר על תהליך סגירת השידור האנלוגי.

משקי-הבית שקלטו עד כה את הערוצים 1 ו-2 באמצעות המערך האנלוגי יידרשו מעתה לרכוש בעלות של כמה מאות שקלים את הממיר הדיגיטלי של עידן+ (DTT).

במהלך 3 החודשים האחרונים פעלה הרשות השנייה להפסקת מדורגת של המשדרים האנלוגיים, שהיו פרושים ברחבי המדינה. אתמול, כאמור, הגיעה הרשות לסיום התהליך.

לדברי הרשות השנייה, "הצלחת המהלך נעוצה בהטמעה ובחדירה רחבה של מערך עידן+ בישראל - מערך השידורים הדיגיטלי קרקעי".

על-פי נתוני רשתות החשמל והאלקטרוניקה, הרשות השנייה מעריכה כי עד כה נמכרו כ-225 אלף ממירי עידן+, המאפשרים, תוך עלות חד-פעמית, לקלוט את ערוצי הטלוויזיה הפתוחים של ישראל: 1, 2, 10, 33 ו-99.

בעתיד צפוי מערך עידן להתעבות ולהכיל עד 18 ערוצים שונים, ובהם גם ערוץ 9, ערוץ 24, ערוץ בערבית והטלוויזיה החינוכית. כמו כן, המערך יתמוך בשידורים בטכנולוגיות חדישות דוגמת HD.

בשנת 2010 השלימה הרשות השנייה את שלב ב' בהקמת מערך השידורים עידן+. במסגרת זו הוצבו ברחבי הארץ 13 משדרים נוספים. בימים אלה מסתיים שלב ג' בהקמת המערך הכולל 5 משדרים נוספים.

לדברי מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, "המעבר למערך שידורים דיגיטלי מאפשר למשק חיסכון של כ-50 מיליון שקל בשנה. לשמחתנו, ישראל מצטרפת למדינות מערביות רבות אשר התחייבו לסגור את מערך השידור האנלוגיים עד 2012 ועמדה בכל היעדים".