המשביר לצרכן סוגרת את מיזם הסלולר עם פלאפון

ל"גלובס" נודע כי המשביר לצרכן הפסיקה את עבודתם של מספר עובדים במיזם - ובמקביל הודיעה לפלאפון, שאיתה היה לה הסכם לשיתוף-פעולה, על כוונתה לסגת ממנו

המשביר לצרכן סוגרת את פעילות הסלולר. ל"גלובס" נודע כי החברה הפסיקה את עבודתם של מספר עובדים, מלבד עודד בירגר שניהל את הפעילות, ובמקביל הודיעה לחברת פלאפון, שאיתה היה לה הסכם לשיתוף-פעולה, על כוונתה לסגת ממנו.

המשביר לצרכן תכננה להקים מיזם לשירותי סלולר בשיתוף עם פלאפון. בתחילה דובר על כך שהמשביר תשתמש ברשת פלאפון כמפעיל סלולרי וירטואלי, ואולם בסיכומו של דבר בחרה החברה להפוך למשווקת של פלאפון במסגרת מועדון צרכנים שמקבל הנחות ותנאים משופרים ללקוחותיו.

המשביר הוא בין הגופים הראשונים שקיבלו רישיון למפעיל סלולרי וירטואלי, ומובילי המיזם נטעו תקווה שהוא יחזיק מעמד ויוכל לתרום משהו לתחרות בשוק הסלולר. בפועל זה לא קרה, וסימני שאלה מרחפים גם סביב מיזמים דומים אחרים.

כך למשל, במיזם דומה של חברת Free טלקום שבבעלות איש העסקים שלמה שמלצר, יש מחשבות והיסוסים לגבי הסיכוי להצלחתו של מפעיל סלולרי וירטואלי אף שקיבלו רישיון ולמרות שחתמו עם פלאפון.

איש העסקים רמי לוי, בעל רשת הסופרמרקטים, ממשיך בעבודה להקמת מיזם סלולרי וירטואלי עם פלאפון, וכל מי שפונה אליו בעניין הוא מסביר שהוא מתכנן להתחיל ולשווק כרטיסי סים ברשת שלו. עפ"י הערכות, סיבה נוספת לביטול המיזם קשורה לבדיקתו המתארכת ע"י רשות ההגבלים.