סקר: 92.4% קוראים עיתונים אך רק 26% משלמים עבורם

עוד עולה מהסקר שהוזמן ע"י אגודת העיתונאים כי 69% אינם מוכנים לשלם על חדשות באינטרנט

92.4% מהציבור קוראים עיתונים יומיים אך רק 26% משלמים עבורם - כך עולה מנתוני סקר חדש שהוזמן על-ידי אגודת העיתונאים בתל-אביב. עוד עולה מהסקר כי רוב הציבור, 69%, אינו מוכן לשלם גם עבור צריכת חדשות באינטרנט.

על-פי הסקר, שנערך על-ידי חברת המחקר בלובריז לקראת כנס חיפה לתקשורת צעירה שיתקיים ביום ראשון הקרוב בשיתוף העירייה ופורום המכללות בחיפה, למרות אי-הנכונות לשלם בעבור צריכת חדשות באינטרנט, 74% מהציבור נוהג להתעדכן בחדשות באינטרנט מספר פעמים ביום.

עוד מעלה הסקר כי מתוך 91.8% הגולשים שמתעדכנים במהלך השבוע בחדשות באינטרנט, 41.8% מהם משלבים אתר חדשות אחד מרכזי עם עוד אתרים נוספים. 30% השיבו כי הם אין להם אתר חדשות מרכזי אחד וכי הם גולשים במספר אתרי חדשות במקביל. 22% אמרו כי נוהגים לבקר באתר חדשות אחד בלבד.

עוד נתון שמצביע על חשיבותם של אתרי החדשות הוא בחירתם של רוב גדול מהציבור (81%) לפנות לאינטרנט כמקור ראשון בניסיון לדלות מידע במקרים של אירועים חדשותיים חשובים או יוצאי דופן. עורכי הסקר מעריכים כי תוצאה זאת מלמדת על האמון הרב שהציבור רוחש לכלי התקשורת האינטרנטיים.

באשר לעתיד העיתונות המודפסת, הסקר מעלה כי הציבור אינו מביע אופטימיות יתרה באשר ליכולת שלו לשרוד את הזעזועים שעולם זה עובר בשנים האחרונות. כך, 51% מסכימים עם הטענה כי "זירת החדשות תעבור לאינטרנט על חשבון העיתונות המודפסת". לעומתם, כמעט רבע (23%) מהנשאלים אמרו כי הם "אינם סבורים כי צריכת החדשות תעבור לאינטרנט בלבד".

על השאלה "אם היית צריך להישאר עם כלי תקשורת אחד בלבד, איזה כלי תקשורת מבין כלי התקשורת הבאים היית מעדיף?" ענו 65% כי הם מעדיפים את האינטרנט. בפער עצום מתחת נמצאת הטלוויזיה עם נתון של 19%. 6% בלבד מהנשאלים אמרו כי הם היו מעדיפים להישאר עם הרדיו.