אריה דרעי: לשלול תעודת כשרות מחברות שעושקות את הציבור

יו"ר ש"ס לשעבר מצטרף למחאה על יוקר המחירים ■ אמר בראיון לגל"צ: "לא יעלה על הדעת שיגזלו ככה את הציבור; אי-אפשר לדבר על שוק חופשי כשיש מונופול וגזל צרכנים"

המחאה הציבורית בימים האחרונים עקב עושק המזון, שהחלה בעקבות בדיקת "גלובס" על יוקר המחייה בישראל, ממשיכה להכות גלים ולגרור תגובות מכל צידי הקשת הפוליטית, ולא רק.

הבוקר (ה') הצטרף אריה דרעי, השר ויו"ר ש"ס לשעבר, למחאה על יוקר מחירי המזון, ואמר בראיון בגלי צה"ל כי "לא יעלה על הדעת שיגזלו ככה את הציבור - זה מוגזם. אני חושב שצריך לא לתת תעודת כשרות לחברות כאלה שגוזלות את הציבור, ואם כבר ניתנה להן - הרבנות צריכה לשלול אותה".

לדבריו, יש לחקור את בכירי החברות האלה ולמצוא האם הן מתאמות מחירים בצורה הדומה לקרטל. דרעי גם רמז כי צריך להעניש פוליטקאים בשל אי-מילוי תפקידם כנדרש למען הציבור, ואמר שאי-אפשר לדבר כל הזמן על שוק חופשי כשיש מונופול וגזל צרכנים.

יו"ר ש"ס לשעבר רמז לראשי המשק כי הפערים בחברה הישראלית הם גדולים מדי וכי יש לטפל בנושא הזה: "אנחנו בכל חג פסח עושים קמחא דפסחא ותורמים לאנשים אוכל - לא בגלל שאנחנו אוהבים את זה, אלא בגלל שאין לאנשים", אמר.

נזכיר כי אמש (ד') שר האוצר יובל שטייניץ התייחס לראשונה למחאה הציבורית בנושא מחירי המזון, ואמר כי הוא יתיר יבוא מקביל של מוצרי חלב כדי לגרום לירידת המחירים. השר אמר כי לא יאשר בקרוב שום הוצאה מפיקוח של מוצרי חלב וגבינות, כל עוד קיים מונופול או קרטל שמונע תחרות. "הוכחנו כבר שאנחנו יודעים להיאבק במונופולים, ואם נצטרך - נעמוד שוב על המשמר", אמר שטייניץ.