איזה אקזיט: DG רוכשת את מדיה מיינד ב-517 מיליון דולר

(עדכון) - מדובר בפרמיה של 36% על מחיר השוק ■ הונפקה לפני פחות משנה לפי 206 מיליון דולר, אחרי הכסף ■ דיווחה על עלייה של 17% בהכנסות הרבעון הראשון לכ-18.9 מיליון דולר

10 חודשים בלבד לאחר שהונפקה בנאסד"ק, חברת מדיה מיינד הישראלית נרכשת: היום (ה') הודיעה מדיה מיינד, המספקת פתרונות תוכנה לניהול קמפיינים פרסומיים דיגיטליים, כי חברת DG האמריקנית רוכשת את כלל מניותיה בעסקת מזומנים בהיקף של 414 מיליון דולר. בתוספת 100 מיליון הדולרים שבקופתה של מדיה מיינד מסתכמת העסקה בכ-517 מיליון דולר. מדובר על פרמיה של כ-36% על שווי השוק של החברה עם סיום המסחר אמש שעמד על 303 מיליון דולר.

מדיה מיינד, שהוקמה בשנת 1999, על-ידי גל טריפון ועופר זדיקריו, פועלת באחד התחומים החמים היום בתעשיית האינטרנט - הפרסום הדיגיטלי - שמגלגל כ-70 מיליארד דולר בשנה. באוגוסט אשתקד, אחרי ניסיונות קודמים, היא יצאה להנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 206 מיליון דולר אחרי הכסף והצליחה לגייס רק 57 מיליון דולר לעומת צפי של 70-80 מיליון דולר.

המרוויחים הגדולים מהעסקה עם חברת DG הם קרן סיקמור של אלי ברקת שמחזיקה 20% ממדיה מיינד ותקבל כ-82 מיליון דולר מהעסקה, לצד קרן ההון סיכון Insight Ventures, שמחזיקה 16.5% מהחברה ותקבל 68 מיליון דולר. המנכ"ל והמייסד-שותף גל טריפון מחזיק 6.5% ויקבל בתמורתם 27 מיליון דולר, בעוד המייסד השני והאחראי על המו"פ, עופר זדיקריו, מחזיק 4.6% וירוויח 19 מיליון דולר מהעסקה.

בשיחה עם "גלובס" אמר טריפון כי העסקה מהווה פרמיה ניכרת - כמעט 100% על מחיר ההנפקה של מדיה מיינד באוגוסט אשתקד. עבור אנשים שבאמת שותפים מהימים הראשונים זה הישג פנומנלי וכולם יוצאים נשכרים מהעסקה".

בנקאי ההשקעות שייצגו את מדיה מיינד היו Qatalyst Partners ואילו את DG ייצגו גולדמן זאקס ומריל לינץ'.