"חייבים לצאת לרחובות, לשרוף צמיגים - להגיד ביי לעושק"

(עדכון) - כך אומר זאב גראואר, מוביל מחאת הדלק בישראל, בכנס התחבורה ברמת-גן ■ ח"כ מירי רגב: "קדימה שחררה את הפיקוח על מוצרי החלב; מצאו פה פרה חולבת - האזרחים"

"ספק אם היה באמת צריך להעלות מיסוי על הדלק, פשוט היה חסר כסף בקופה, והעלו רעיון יצירתי ואמרו נעלה מסים על הדלק, זה קל. מעלים את שיעורי המס בעיתוי אומלל בזמן עליית מחירי הדלק בעולם" - כך אמר מנכ"ל דור-אלון, ישראל יניב, בכנס התחבורה הנערך היום (ה') ברמת-גן.

לדבריו, "פתאום נוצרה בהלה מזעם הציבור, ואז הרגולטור נבהל וראה בעניים את כיכר תחריר, ואז חיפשו את האשם ומצאו בחברות הדלק".

ח"כ מירי רגב הגיבה לנושא העלאת המיסוי על הדלק: "המחאה על המס על הדלק החלה מתוך ראייה שיש לעודד נסיעה בתחבורה הציבורית. אם רוצים לשנות, התחבורה הציבורית צריכה להיות זולה. משפחה שרוצה לנסוע ממודיעין לחיפה משלמת המון כסף לרכבת. תחבורה ציבורית צריכה להיות זולה וזמינה".

בהתייחס למחאת הקוטג' אמרה רגב כי "קדימה שחררה את הפיקוח על מוצרי החלב מהכנסת, יש ריכוזיות, צריך פיקוח של הכנסת, מצאו פה פרה חולבת - האזרחים, מעמד הביניים, הם פרה חולבת".

יו"ר ועדת הכלכלה, כרמל שאמה-הכהן, התייחס למחיר קוטג' ואמר כי "הטעות הייתה להוציא את הקוטג' מפיקוח. הבטיחו לנו תחרות וקיבלנו חזירות, הפקרות, עם ריכוזיות חזקה בענף שמנצל את האדישות של הציבור הישראלי. הצעקה של הציבור היא נכונה ובמקומה, ויש לפעול מהר. יבוא לוקח זמן, יש להביא לפיקוח מיידי".

זאב גראואר, מוביל מחאת הדלק בישראל, התייחס לשיא במחירי הדלק ואמר: "16 אלף תומכים בפייסבוק נגד מחירי הדלק הוא סימפטום למחלה עצמה. מחיר הדלק נובע ממיסוי לא נתפס; מס בלו הוא מס בלוף. אני משלם מסים - איפה זה חוזר אליי? לא בתחבורה ציבורית ולא בכלום, גם לא בדיור. אנחנו לא חודלים מלמחות, זו זכותנו. ה'לייקים' יישארו בפייסבוק, ישכחו מזה; צריף להוציא את הציבור החוצה. לדלק אין תחליפים, לקוטג' יש. די, נמאס לנו, בדיבורים לא יעזור כלום. לאזרחים יש כוח אדיר - צריך לצאת לרחובות, לשרוף צמיגים, להגיד ביי לעושק".