איש מחשבים נעצר בחשד להפצת תוכנה להעלמת הכנסות

ויטלי שניידרמן חשוד כי הפיץ תוכנה לניהול קופות רושמות לבתי עסק, באמצעותה התאפשר להם להעלים הכנסות בסכום של עשרות מיליוני שקלים ולמחוק חשבוניות מס לאחר שהונפקו ללקוח

הותר לפרסום: בית המשפט השלום בתל-אביב הורה אתמול (ד') על הארכת מעצרו של איש מחשבים, החשוד שהפיץ ומכר תוכנה לניהול קופות רושמות לבתי עסק, באמצעותה התאפשר להם להעלים הכנסות בסכום של עשרות מיליוני שקלים ולמחוק חשבוניות מס לאחר שאלה הונפקו ללקוח.

במחלקת המודיעין של רשות המסים ובמחלקת המבצעים של פקיד שומה חקירות תל-אביב נאגר מידע רב בדבר העלמות מסים בהיקפים גדולים בתחום הבידור והמסעדות. בחקירה סמויה שארכה תקופה ארוכה ביצעו חוקרי רשות המסים מעקבים וקניות במסווה, במגמה לחשוף את שיטת העלמת המס.

מהחקירה הסמויה עלה כי המכנה המשותף במרבית המקרים הינה תוכנת מחשב ששתולה בקופות הרושמות ומאפשרת לבעל העסק מחיקת נתונים מהפדיון היומי או החודשי. עוד העלתה החקירה כי מאחורי שיווק התוכנה עומדים אנשי תוכנה שונים וביניהם החשוד, ויטלי שניידרמן.

בתחילת השבוע הפכה החקירה לגלויה, ובמסגרתה נעצר החשוד ובעלי המסעדות שהשתמשו בתוכנה שהתבררה במקורה כחוקית, אך בוצעו בה שינויים שאפשרו את העלמות ההכנסות.

מרשות המסים נמסר כי בית המשפט התיר את איסור הפרסום שהוצא ביום ראשון השבוע על הפרשה, אך אסר לחשוף פרטי חשודים נוספים או שמות בתי עסק הקשורים לחשודים, שעניינם מתנהל במקביל.