פיצוץ בלון הגז בנתניה: הוארך מעצרם של שני החשודים

(עדכון) - 4 הרוגים וכ-90 פצועים בפיצוץ בלון גז בבניין בנתניה כתוצאה מדליפת גז ■ הוארך ב-5 ימים מעצרם של דניאל ישראל, טכנאי הגז שהגיע לבדוק את הבניין, ושל רחמים גויטע, החשוד בחבלה בצינור הגז בניסיון לגנוב מתכות

ארבעה בני אדם, שלוש נשים וגבר אחד, נהרגו וכ-90 אחרים נפצעו, מרביתם קל, בפיצוץ בבניין בנתניה כתוצאה מדליפת גז. במשטרה חוקרים את נסיבות האירוע ועצרו גבר שנראה באזור בלוני הגז - שעות לפני הפיצוץ. עוד מתכוונים השוטרים לחקור את טכנאי הגז בבניין בחשד לרשלנות, לאחר שדיירים התלוננו על ריח חריף.

בבית משפט השלום בפתח תקווה הוארך היום בחמישה ימים מעצרם של דניאל ישראל, טכנאי הגז שהגיע לבדוק אתמול בשעות הצהריים את הבניין; רחמים גויטע, החשוד בחבלה בצינור הגז בניסיון לגנוב מתכות, הוארך אף הוא בחמישה ימים. ישראל חשוד בהריגה ובגרימת מוות ברשלנות, ובית המשפט החליט להאריך את מעצרו מחשש לשיבוש הליכי חקירה. במהלך הדיון בעניינו של גויטע, שככל הנראה ניסה לגנוב מתכות, טענה השופטת בדיון כי שחרורו עלול להוות סכנה לציבור. החשדות נגדו הן בגין הריגה וגניבה.

סמוך לשעה 00:20 הלילה (ו') אירע פיצוץ עז בצובר הגז בקומת הקרקע של המבנה סמוך לכיכר העצמאות בלב העיר. כתוצאה מהפיצוץ נהרגו גבר ושלוש נשים. כ-90 בני אדם נוספים נפצעו ופונו לבתי החולים "לניאדו" בעיר ו"הלל יפה" בחדרה. מרביתם, הסובלים מפגיעות קלות ומחרדה, שוחררו לבתיהם. בשל הפיצוץ נגרם הרס רב בקומה התחתונה של הבניין וקרסו שני חדרי מדרגות שהובילו לקומות העליונות.

תחילה היה חשש כי מדובר בפיגוע והמשטרה ניהלה מצוד אחר חשודים, עם זאת המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו, שהגיע לזירה, ציין כי אין מדובר באירוע על רקע לאומני: "אנחנו נערוך חקירה כוללת של כל הנסיבות של מה שקרה הלילה. בינתיים, אנחנו יכולים להגיד שלא מדובר בפיגוע אלא בפיצוץ שנגרם בשל דליפת גז. את כל היתר נצטרך לבדוק".

לזירת האירוע הגיע גם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שאמר: "אנו בעיצומו של האירוע. המשימה המרכזית שלנו היא לסרוק את הבניין כדי לוודא שאין ניצולים או נפגעים. הקומה התחתונה קורסת שכן כנראה שם אירע מוקד הפיצוץ. הנחת העבודה היא שזה פיצוץ של גז, אבל זה לא בהכרח אומר שלא מדובר באירוע אחר".

אהרונוביץ' העריך כי "הסריקות בקומה התחתונה עשויות להימשך זמן רב, אפילו שעות ארוכות. יחידת פיקוד העורף הגיע והם סורקים ומפנים את המקום. עד שהאירוע יסתיים יעברו כמה שעות טובות".