אדמה נרכשה תמורת 208 מיליון שקל על-ידי קבוצה אוסטרית

69.2% מהון המניות הנותר של חברת הנדל"ן הקפריסאית, שאגרות החוב שלה נסחרות בבורסה באחד העם, נמכרו לאימופיננס האוסטרית

קבוצת הנדל"ן אימופיננס מאוסטריה (החברה האם של אימואיסט), המחזיקה בכ-30.8% ממניות חברת הנדל"ן אדמה הולדינג, הודיעה היום (ו') על רכישת כ-69.2% מהמניות הנותרות בחברה, ובכך תשלים את רכישת הבעלות המלאה בחברה.

אגרות החוב של אדמה נסחרות בבורסה בתל אביב, והיא חברה קפריסאית הפועלת ממטה ברומניה, העוסקת בייזום, פיתוח ומכירה של נכסי נדל"ן במזרח אירופה.

תמורת המניות האמורות תשלם אימופיננס כ-208 מיליון שקל (כ-42.5 מיליון אירו) במזומן לבעלי המניות האחרים, הכוללים את קרן הגידור הבינלאומית טייגר גלובל, בנק ההשקעות מורגן סטנלי, בנק ליהמן ברדרס בבריטניה ובעלי מניות נוספים.

דביר כהן-חושן, מנכ"ל אדמה הולדינג, אמר היום כי "רכישתה של אדמה על ידי אימופיננס הינה מהלך אסטרטגי ועסקנו בו רבות בחודשים האחרונים. אדמה תמשיך להיות שחקן מוביל בתחום הבניה למגורים במרכז ומזרח אירופה תוך שימור המותג החזק אותו בנינו. העסקה תחזק משמעותית את מיצובה הפיננסי של אדמה, ותאפשר לחברה למנף את ההזדמנויות הקיימות בשווקים לצמיחה גבוהה בעתיד. הנהלת החברה ועובדיה מברכים את אימופיננס ומצפים לעבוד לצידה לטובת פיתוחה של אדמה".

דניאל רידל, חבר מועצת המנהלים בקבוצת אימופיננס: "החלטנו לרכוש את השליטה המוחלטת בחברת האחזקות אדמה, לאור העובדה שהחברה ושם המותג שלה מבוססים היטב בדרום-מזרח אירופה. המטרות שלנו הן לשלב לתוך קבוצת אימופיננס את המומחיות וההכרות שיש להנהלת אדמה עם השווקים בהם היא פועלת, ולמקסם את הסינרגיות בין שתי החברות".