מימד יוצאת מערוץ 24 ומשאירה את קשת בעלים יחיד

זכיינית ערוץ 2 קשת תקנה את חלקה של מימד בערוץ 24 ב-6 מיליון דולר ■ מימד: "ההחלטה התקבלה לאחר התלבטות" ■ ‫‫קשת: "החלטתה של מימד ציערה אותנו, אך נכבד את ההסכם"

זכיינית ערוץ 2 קשת הופכת בעלת השליטה היחידה בערוץ המוזיקה הייעודי, 24. זאת לאחר שאולפני מימד, שותפתה של זכיינית ערוץ 2 בערוץ, החליטה לממש את הסעיף בחוזה המשותף של השתיים המאפשר לה לצאת מהערוץ ולמכור את חלקה לקשת.

על-פי ההערכה השינויים בשוק שידורי המוזיקה בישראל וההפסדים המעמיקים של האולפנים הם שהביאו להחלטת מימד לפרוש מהערוץ.

קשת תקנה את חלקה של מימד ב-6 מיליון דולר, לאחר שב-2008 נכנסה כשותפה בערוץ 24 בהשקעה של 4 מיליון דולר. מימד החליטה לממש את האופציה שעמדה לרשותה לאחר 3 שנים מעת ביצוע העסקה, והמהלך קיבל את אישור מועצת הכבלים והלוויין.

מימד מסרה כי ההחלטה התקבלה לאחר "התלבטות ארוכה בדירקטוריון".

בשנים האחרונות החלה להתערער ההגמוניה של הערוץ כאשר הלכה והתרחבה הצפייה במוזיקה באתרי שיתוף קבצים והורדות על פני צפייה בקליפים בטלוויזיה. כמו כן, ערוץ MTV הסב את עצמו לערוץ ישראלי ייעודי, ובקרוב אמור לקום ערוץ ים-תיכוני נוסף, שאמור לכלול בתוכו מרכיבים מוזיקליים נרחבים.

ממימד נמסר, כי"ערוץ המוזיקה נולד בבית מימד ומהווה יצירה ייחודית בהוויה הישראלית. הערוץ תופס נפח יוצא דופן בשיח התרבותי-מוזיקלי במדינת ישראל ומייצג את המגמות השונות בשיח זה. מימד גאה בהגשמת חזונה ובהצלחתו התרבותית של הערוץ ומפקידה אותו בידיים נאמנות".

‫‫מקשת נמסר: "החלטתה של מימד ציערה אותנו, אך אנו מכבדים את ההסכם ונפעל להמשך השקעה מוגברת בערוץ ולפיתוחו. נהנו משיתוף-פעולה פורה שהניב תקופה של השקעה ויצירה בערוץ".