אשר גרינבאום: "השנאה נגד אנשי עסקים מצליחים בישראל מזכירה את האווירה שהייתה לפני רצח רבין"

המשנה למנכ"ל כיל בתוכנית "שבת תרבות": "בהלווית סמי עופר שמענו את המוזיקה והריקודים מלמעלה - למה המשטרה לא הפסיקה את הדבר המביש הזה?" ■ "בישראל לא אוהבים אנשים מצליחים - רק כאלה שנכשלים" ■ "כיל תעדיף לשמור על הסביבה ע"ח שורת הרווח"

"האווירה והשנאה נגד אנשי עסקים מצליחים בישראל, מזכירה את האווירה שהייתה כאן לפני רצח רבין", אמר אשר גרינבאום, משנה למנכ"ל כימיקלים לישראל (כיל ), בתוכנית הריאיונות שבת תרבות שהתקיימה בבאר שבע.

"מישהו חייב לטפל בזה", אמר גרינבאום, שמכהן גם כיו"ר איגוד תעשיות הכימיה והפרמצבטיקה בהתאחדות התעשיינים. גרינבאום, התייחס לאווירה העכורה בהלווייתו של איש העסקים סמי עופר, ולמסיבה הרועשת שערך אלון עוזיאל, מעל בית הקברות.

"כמובן ששמענו את המוזיקה והריקודים מהבית של אלון עוזיאל", דברי גרינבאום. "לא הבנו מדוע המשטרה והמאבטחים הרבים שהיו שם, לא פעלו יותר כדי להפסיק את הדבר המביש הזה".

כשנשאל על ידי מנחה התוכנית רועי כ"ץ, מדוע כך הדבר, הסביר גרינבאום כי "בישראל לא אוהבים אנשים מצליחים, אנחנו אוהבים לעזור רק לכאלה שנכשלים ונופלים. מדובר בהסתה לשמה".

בהמשך סיפר גרינבאום כי חברת הפוספטים הפסיקה פעם כריית פוספטים "בגלל דאגה לנשרים באזור". כשנשאל אם בכיל יעדיפו תמיד את רווחתו של הנשר על פי שורת הרווח, השיב גרינבאום כי "כן. נעדיף תמיד את המרכיב הסביבתי על פני הכלכלי".