נילית משקיעה 75 מיליון דולר בהקמת והרחבת מפעלים בסין ובישראל

היו"ר מיכאל לוי: "השקעה תאפשר לנו להמשיך ולבסס את מעמדה של החברה כיצרנית ויצואנית של מגוון מוצרים המשמשים את תעשיית הטקסטיל"

יצרנית הפולימרים וסיבי הניילון הישראלית, נילית, עומדת לפני הרחבת פעילות הייצור שלה בארץ ובעולם, תוך התמקדות בשוק הסיני: בקרוב היא תקים מפעל שלישי בסין, שיתווסף לשניים שהוקמו בה לפני כשלוש שנים בהשקעה כוללת של כ 14 מיליון דולר.

המפעל החדש יוקם בסמוך לשני המפעלים של החברה, בפארק התעשייה של העיר שוזו ויעסוק בטוויית חוטי ניילון באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ומכונות חדישות. גם שני המפעלים הקיימים, לקרזול סיבי ניילון ולייצור תרכובות פולימר עתידים לעבור תהליך של הרחבה במהלך התקופה הקרובה וזאת, במסגרת השקעה בהיקף של כ-75 מיליון דולר.

בנילית אמרו היום (א') כי גל ההשקעות להרחבת הפעילות בסין, לא יפסח על המפעל של החברה בישראל וכך, מפעל הייצור שלה במגדל העמק ובו מיוצרים פולימרים וסיבי ניילון יעבור שדרוג ואל קו הייצור שלו יוכנסו מכונות חדישות שיאפשרו את הרחבת סל המוצרים של החברה.

עיקר התוצרת של נילית מיועד לייצוא והיא משמשת בעיקר את תעשיית הטקסטיל. במפעל שלה במגדל העמק היא מעסיקה כ-720 עובדים ובנוסף לסין, מחזיקה במפעלים גם בגרמניה, איטליה ובארה"ב. בכלל המפעלים בעולם היא מעסיקה כ-1,000 עובדים.

מנכ"ל נילית, אריה גוטליב: "הרחבת המפעלים היא חלק ממהלך אסטרטגי ארוך טווח, ואחרי תקופה של שלוש שנות פעילות בשוק הסיני, אנחנו מרגישים בו ביטחון רב יותר כדי לבצע השקעה נרחבת ומשמעותית בניסיון לחזק ולבסס את מעמדה של החברה כיצרן מוביל בתחום סיבי הניילון", אמר.

יו"ר החברה, מיכאל לוי, אמר כי במסגרת ההשקעה האחרונה, ניתן יהיה להמשיך ולבסס את מעמדה של החברה כיצרנית ויצואנית של מגוון מוצרים המשמשים את תעשיית הטקסטיל. כך, לדבריו תתאפשר גם הרחבת הייצור של פולימרים המשמשים את תעשיית הרכב העולמית, החשמל והאלקטרוניקה.