ח.מר: חוזה ב-143 מ' ש' להקמת "עיר בטוחה" בארגנטינה

‎‎חברת התקשורת של חיים מר תקים עבור משרד ביטחון של מדינה בדרום אמריקה מערכת של ‏Safe City‏ ■ כמחצית משווי הפרויקט תבוא לידי ביטוי בדוחות שנה זו, ומחציתה בשנה הבאה‏

‎‎השווקים המתעוררים, כמו מדינות דרום אמריקה, הפכו מזמן לאחד ממנועי הצמיחה הדומיננטיים של ח.מר, חברת התקשורת שבבעלות חיים מר. דרך שלוש חטיבות החברה מנסה מריאן כהן, מנכ"ל ח.מר, להגדיל את נוכחותה במדינות דרום אמריקה, ולפי שעה נראה כי מאמציו נושאים פרי.

מר זכתה בחוזה של משרד ביטחון של מדינה בדרום אמריקה, ולפיו היא תקים מערכת של "עיר בטוחה" (‏Safe City‏). פרויקטים של "ערים בטוחות" הם חלק מפעילות חטיבת המערכות של ח.מר, שבמסגרתה מספקת החברה מערכות לניטור ובקרה. "עיר בטוחה" היא מתחם עירוני מאובטח, המאפשר לתושבי העיר להתמודד ברמה היומיומית עם פשיעה מקומית ואסונות טבע.

ח.מר לא ציינה בהודעתה באיזו מדינה מדובר, אך ל"גלובס" נודע כי מדובר בארגנטינה ובעיר הבירה בואנוס איירס. במסגרת הפרויקט ח.מר תספק, תתקין ותתחזק מערכות תקשורת, מערכות וידאו, מערכות בקרת תנועה, וכן תקים מרכז שליטה ובקרה עירוני ותבצע התקנה של מערכות בניידות משטרה.

היקף הפרויקט יעמוד על 41.8 מיליון דולר (143 מיליון שקל בקירוב), ולהערכת הנהלת החברה כמחציתו תבוצע עד סוף השנה הנוכחית, ויתרתו בשנה הבאה (למעט מרכיב תחזוקה שיימשך עד שנת 2014).

חוזה בשווי 143 מיליון שקל אינו הולך ברגל עבור חברה כמו ח.מר. אשתקד עמדו הכנסותיה השנתיות על 531 מיליון שקל, וכך החוזה הנוכחי שווה ערך לרבע מההכנסות השנתיות. את הרבעון הראשון של השנה סיימה ח.מר עם הכנסות של 139.6 מיליון שקל והפסד נקי של 6.9 מיליון שקל.

החברה נסחרת כרגע לפי שווי של 266 מיליון שקל - ירידה של 22% מתחילת השנה. ‏‎