"פורבס" חושף: הכיסים המלאים של זמרי הרוק מזדקנים

מגזין "פורבס" פרסם את רשימת המוזיקאים בעלי השכר הגבוה ביותר לשנת 2011 ■ בראש הטבלה - להקת U2 עם הכנסות של מעל 195 מיליון דולר

עדיין משתלם להיות זמרי רוק מזדקנים, אם לשפוט על-פי רשימת המוזיקאים בעלי השכר הגבוה ביותר לשנת 2011 שפרסם המגזין "פורבס".

להקת U2 ניצבת בראש הטבלה, עם הכנסות של מעל 195 מיליון דולר בעקבות הסיור העולמי שלה שנמשך שנתיים תחת הכותרת "360 Tour", שהכנסותיו הסתכמו בכ-700 מיליון דולר. הסיור הזה הדיח את "Bigger Bang Tour", הסיור של הרולינג סטונס, ממעמד הסיור הרווחי ביותר בכל הזמנים.

גם להקת בון ג'ובי לא יכולה להיות ממש מתוסכלת מהסגנות שלה בטבלה. היא רשמה בשנה שחלפה הכנסה בסך 125 מיליון דולר.

בראיון ל"פורבס" נזכר ג'ון בון ג'ובי בימים הראשונים הצנועים יותר והרווחיים פחות של הלהקה, כשהיא הופיעה במרתף בניו-ג'רזי עם תאורת נרות. "לא סבלתי את החוויה הזו, עד שהבנתי שהנרות בולעים את כל החמצן שהיה במרתף. כיביתי אותם, הגברתי את המגברים ואמרתי: 'אנחנו הולכים להיות להקת רוק. אם אתם מאמינים במה שאני אומר לכם, נוכל להיות ה'רולינג סטונס'".

השלישי ברשימה גם הוא מהמשמרת הוותיקה, סר אלטון ג'ון, שגרף 100 מיליון דולר. אחריו מופיעה נציגת דור המוזיקאים החדש, הלא היא ליידי גאגא, עם הכנסה של 90 מיליון דולר בשנה שעברה. גאגא הייתה יכולה להתעשר יותר אילו הייתה חוסכת יותר בעלויות מופעי הבמה שלה - מה שלא יעלה על הדעת במקרה שלה, כמובן.

סר פול מקרטני בן ה-68 הוא האמן המבוגר ביותר בטבלה, עם 67 מיליון דולר. ג'סטין ביבר, ילד הפלא בן ה-17, הוא הצעיר ביותר, עם 53 מיליון דולר.

ג'יי-זי וביונסה הם הזוג היחיד שהתברג לרשימה, כאשר לראשונה הבעל גבר על אשתו כשכבש את המקום ה-17 עם 37 מיליון דולר, בעוד היא נמצאת מקום אחד אחריו עם 35 מיליון דולר.

כל ההכנסות הן לפני מס ממאי 2010 עד מאי 2011 לפני האחוזים של המנהלים והסוכנים.

המוזיקאים בעלי השכר הגבוה ביותר בעולם / צלם: רויטרס
 המוזיקאים בעלי השכר הגבוה ביותר בעולם / צלם: רויטרס